Hej
Det gäller en 220CDI 1998 , som rubriken lyder .. trasiga gängor i toppen till spridarna, m6 bultarna som håller spridarna
Funderar på att borra upp till m8 o gänga om ? någon som har gjort detta? original bultarna är väl nån type av sträckbultar
hur funkar det om man frångår detta med nån bult man har liggandes hemma ?
Går man upp till m8 får man ju även borra upp hålet i gaffel/brickan blir dom kanske försvagade?
Vore kul o höra om någon löst ett sånt här problem med gott resultat
Mvh/peter
+
trasiga gängor i toppen
-
- Hangaround
- Posts: 19
- Joined: Fri 21 May, 2010 21:47
trasiga gängor i toppen
W124 300 D 1992
W202 220 CDI 1998
W202 220 CDI 1998
Re: trasiga gängor i toppen
Går det att få i insatsgängor ?
Helicoil har fina satser med borrstyrning mm om det finns plats för att kunna använda dom ?
Helicoil har fina satser med borrstyrning mm om det finns plats för att kunna använda dom ?
-
- Nästan Guru
- Posts: 2059
- Joined: Wed 01 Feb, 2006 14:26
- Location: Västerlanda
Re: trasiga gängor i toppen
Jag har en 220 cdi som just detta är gjort på, alltså insats gänga m8, och uppborrad gaffel till spridare.
Jag har inte kört så mycket med motorn själv, men jag vet att tidigare ägare har kört med det i flera år så. Och jag kan inte se några tecken på att det läckt ifrån spridaren.
Det finns nog inte så mycket annat att välja på, alternativet är ju att byta topplock.
Jag har inte kört så mycket med motorn själv, men jag vet att tidigare ägare har kört med det i flera år så. Och jag kan inte se några tecken på att det läckt ifrån spridaren.
Det finns nog inte så mycket annat att välja på, alternativet är ju att byta topplock.
-
- Hangaround
- Posts: 19
- Joined: Fri 21 May, 2010 21:47
Re: trasiga gängor i toppen
Tackar för tips , Det får nog bli insatsgänga m8
Mvh/peter.
Mvh/peter.
W124 300 D 1992
W202 220 CDI 1998
W202 220 CDI 1998
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests