C180 telefon och cd-växlare

C-klassen, Tillverkades mellan 2001-2007.
jbC180K
Wannabe
Wannabe
Posts: 3
Joined: Thu 10 Mar, 2011 16:10

C180 telefon och cd-växlare

Postby jbC180K » Thu 10 Mar, 2011 18:29

Jag har nyligen köpt mig min första Mercedes och det blev en C180 Komp Evolution. Fastnade för linjerna när jag såg den från sidan. Att den är en sann glädje att köra också gör det ju inte sämre :-D

Jag tror att modellen heter CL203, antagandet baseras på bildsökningar på Google. I den sitter en cd/radio med telefon som jag tror benäms APS20, bifogar bild från Google sök. Den har en telefonfunktion som jag inte förstår mig på alls. Var skall jag stoppa in SIM-kort? Hur får jag igång den?

CDC förmodar jag är CD-växlare? Vart hittar jag den? ;)

Håller jag in CDC-knappen en stund kommer AUX fram i displayen. Var finns AUX? Jag har tittat i handskfacket, men där finns ingen kontakt.

Image
Image

User avatar
prototypen
Expert
Expert
Posts: 589
Joined: Sat 09 Dec, 2006 16:49
Location: Göteborg

Re: C180 telefon och cd-växlare

Postby prototypen » Thu 10 Mar, 2011 18:54

Panelen på den radion är samma för alla så om du skall använda tel funktion så måste du ha den utrustningen ex. UHI kontakt Code 386 för att ansluta en telefonhållare till komforttelefoni.
Om du skickar info på bilen chassinummer eller reg nummer på PM ex. till mig så kan jag tala om vad du har för utrustning och vad du kan använda den till.

jbC180K
Wannabe
Wannabe
Posts: 3
Joined: Thu 10 Mar, 2011 16:10

Re: C180 telefon och cd-växlare

Postby jbC180K » Thu 10 Mar, 2011 19:05

prototypen wrote:Panelen på den radion är samma för alla så om du skall använda tel funktion så måste du ha den utrustningen ex. UHI kontakt Code 386 för att ansluta en telefonhållare till komforttelefoni.
Om du skickar info på bilen chassinummer eller reg nummer på PM ex. till mig så kan jag tala om vad du har för utrustning och vad du kan använda den till.


UHI what? ;) Jag skickar chassinummer som PM till dig. Tack för hjälp!

User avatar
prototypen
Expert
Expert
Posts: 589
Joined: Sat 09 Dec, 2006 16:49
Location: Göteborg

Re: C180 telefon och cd-växlare

Postby prototypen » Thu 10 Mar, 2011 21:03

UHI kontakt är ett utag som sitter i facket mellan framsäten, man kan säga att det är telefonanslutnungen.
I den kontakten monterar man den telefonhållaren som passar för önskad mobiltelefon, summan av detta kallas komforttelefoni och du har handsfree, laddning av telefon, extern antenn och kontrollerar allt från ratten eller radiokonsolen.
Så här ser en UHI kontakt ut = Code 386 / 388 i utrustningslistan.
Image

jbC180K
Wannabe
Wannabe
Posts: 3
Joined: Thu 10 Mar, 2011 16:10

Re: C180 telefon och cd-växlare

Postby jbC180K » Thu 10 Mar, 2011 22:01

prototypen wrote:UHI kontakt är ett utag som sitter i facket mellan framsäten, man kan säga att det är telefonanslutnungen.
I den kontakten monterar man den telefonhållaren som passar för önskad mobiltelefon, summan av detta kallas komforttelefoni och du har handsfree, laddning av telefon, extern antenn och kontrollerar allt från ratten eller radiokonsolen.
Så här ser en UHI kontakt ut = Code 386 / 388 i utrustningslistan.
Image


En sådan har jag inte :(


Return to “W203/C203”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests