Zed wrote:vic viper wrote:Nu vet jag inte vilken bransch du jobbar i men vad jag förstått rör det bilar på något sätt, då borde du veta att man utan problem kan få stenskott på både tak och sidor av dörrar.
Finns inte en möjlighet att rosten kommer inifrån utan att lacken på något sätt öppnat sig.
Sen att just Mercedes av vissa typer rostar som f_n efter ett stenskott är ju en annan sak, men det är ju där deras problem ligger.
Om du säger att det är klart att rosten kommer inifrån bör det ju inte heller vara några problem att tillämpa den 30-åriga rostskyddsgarantin eftersom det är just detta den täcker?
Det är ju betydligt mer än åldern som begränsar rostskyddsgarantin, alla villkor bör stå svart på vitt i garantipapprena, klart är ju att dessa villkor väldigt sällan uppfylls därför tillämpas istället goodwillsystemet med allt vad det innebär, den 30-åriga garanitn stadgades ju innan bilarna började korrodera och är ju inte där för att reta folk vilket den lätt gör när man läser hur pass lite den täcker.
Konstigt då att min vän plåtslagaren på MB påstår sig ha sett en massa nya rostiga transportbilar redan vid leveransservicen. Det måste vara något fel i produktionen eller i materialet som MB använder. Sedan att ha en 30-årig rostskyddsgaranti som inte ens beaktas är bara rent skojeri.
Undermålig kvalitet och undermålig konstruktion går inte att snacka bort vic. Jag förstår att du försvarar din arbetsgivare men det tenderar att låta som en dåres försvarstal.
Jag försvarar ingenting, jag försöker bara skilja på begreppen och ge lite klarhet i hur det fungerar, situationen är som den är och många blir upprörda över saker som inte stämmer.
Vi säljer c.a 550 bilar per år och jag har aldrig sett en ny bil med rostskador på lackytor, men det förekommer kanske på andra ställen vad vet jag.