Hej!
Här i kväll började ett problem med låset att yttra sig. Jag kan knappt låsa eller låsa upp bilen, det krävs kanske 20-30 tryck på nyckeln i olika vinklar, ibland funkar det ibland inte. Detta började alltså huxflux ni ikväll.
Satte i nya batterier vilken inte resulterade i något. Provade även den andra nyckeln utan resultat.
SRS-lampan lös under en längre period för att sedan slockna, samt ett felmeddelande på displayen som jag inte han uppfatta.
Någon som varit med om något dylikt?
Tacksam för svar.
Låsproblem på en C220 CDI -02
Re: Låsproblem på en C220 CDI -02
Är det inte 02 som nycklarna började uppdateras digitalt lite då o då?
Vet att min faders 203a så slutade reservnyckeln att funger eftersom han inte använde den, och vad jag minns så var det ngt med digital uppdatering...
Vet att min faders 203a så slutade reservnyckeln att funger eftersom han inte använde den, och vad jag minns så var det ngt med digital uppdatering...
-
- Hangaround
- Posts: 10
- Joined: Mon 08 Aug, 2011 18:20
Re: Låsproblem på en C220 CDI -02 *LÖST*
Glömde totalt bort denna tråd.
Problemet var att vi hade extrema väderomslag den där dagen. Detta ledde i sin tur till detta problem. Körde in den i garaget på firman och en stund senare var problemet som bortblåst.
Problemet var att vi hade extrema väderomslag den där dagen. Detta ledde i sin tur till detta problem. Körde in den i garaget på firman och en stund senare var problemet som bortblåst.
- sl60 ///AMG
- Hedersmedlem
- Posts: 1474
- Joined: Mon 14 Apr, 2008 13:29
- Location: Väddö, Norrtälje
Re: Låsproblem på en C220 CDI -02
Har haft motsvarande på min. En eftermiddag var det helt omöjligt att låsa bilen, och jag höll på ungefär på samma sätt som du. Efter en massa försök till låsningar och "upplåsningar", så tog knapptryckningen till slut. Har aldrig hänt efter det.
Jag tror dock inte att det är vädret som ställer till det, utan någon form av störning på frekvensen. Jag hade tidigare en Saab Aero, och där jag då bodde var det problem jämt (men bara där). Var jag på andra platser så fungerade låsningen klockrent.
Lite kuriosa -Jag hörde dessutom av MB att de hade sålt en ny bil, och när den passerade ett visst ställe, så släcktes motorn. Det visade sig sedan att det var sändningarna från en närbelägen brandstation som störde ut hela bilen. Lösning? Bilen i fråga skickades till en ny ägare i en annan landsända. Snacka om work around...
Jag tror dock inte att det är vädret som ställer till det, utan någon form av störning på frekvensen. Jag hade tidigare en Saab Aero, och där jag då bodde var det problem jämt (men bara där). Var jag på andra platser så fungerade låsningen klockrent.
Lite kuriosa -Jag hörde dessutom av MB att de hade sålt en ny bil, och när den passerade ett visst ställe, så släcktes motorn. Det visade sig sedan att det var sändningarna från en närbelägen brandstation som störde ut hela bilen. Lösning? Bilen i fråga skickades till en ny ägare i en annan landsända. Snacka om work around...
Re: Låsproblem på en C220 CDI -02
sl60 ///AMG wrote:Lite kuriosa -Jag hörde dessutom av MB att de hade sålt en ny bil, och när den passerade ett visst ställe, så släcktes motorn. Det visade sig sedan att det var sändningarna från en närbelägen brandstation som störde ut hela bilen. Lösning? Bilen i fråga skickades till en ny ägare i en annan landsända. Snacka om work around...
Mycket har man ju hört om MB´s kundbemötande mm men det där måste ju ändå vara en riktig skröna
Re: Låsproblem på en C220 CDI -02
Är det inte IR som fjärren kommunicerar med ? På min 210á sitter det ju någon form av IR ögon på dörrhandtag som inte får täckas över. Ska tydligen sitta vid innerspegeln med?
Re: Låsproblem på en C220 CDI -02
V70tdi wrote:Är det inte IR som fjärren kommunicerar med ? På min 210á sitter det ju någon form av IR ögon på dörrhandtag som inte får täckas över. Ska tydligen sitta vid innerspegeln med?
Nej det är RF vid låsning/upplåsning. Men vid komfort öppning/stängning så är det IR, man måste då rikta nyckeln mot förarhandtaget där mottagaren sitter.
Nisse
2018- E 350 CDI -14 (> 370.000 km)
2011-2018 E 320 CDI -07 (608.550 km)
2003-2012 C 220 CDI -02 (485.000 km) som jag kört över 11 varv runt jorden. Tyvärr krockad och skrotad.
1999-2003 C 220 CDI -99 (270.000 km)
1989-1998 190 2,6 -89 (370.000 km)
1987-1989 190 2,3 -87 (120.000 km)
1985-1987 190 2,0 -85
2018- E 350 CDI -14 (> 370.000 km)
2011-2018 E 320 CDI -07 (608.550 km)
2003-2012 C 220 CDI -02 (485.000 km) som jag kört över 11 varv runt jorden. Tyvärr krockad och skrotad.
1999-2003 C 220 CDI -99 (270.000 km)
1989-1998 190 2,6 -89 (370.000 km)
1987-1989 190 2,3 -87 (120.000 km)
1985-1987 190 2,0 -85
Re: Låsproblem på en C220 CDI -02
Nisse O wrote:V70tdi wrote:Är det inte IR som fjärren kommunicerar med ? På min 210á sitter det ju någon form av IR ögon på dörrhandtag som inte får täckas över. Ska tydligen sitta vid innerspegeln med?
Nej det är RF vid låsning/upplåsning. Men vid komfort öppning/stängning så är det IR, man måste då rikta nyckeln mot förarhandtaget där mottagaren sitter.
Tackar för den infon. Tagit för givet att det är IR då räckvidden är så förbenat kort på våran Troligen ännu ett fel att peta in på listan igen för nog borde det väl vara likvärdig räckvidd som i övriga märken vi rullar på med?
Har tyckt att det funkar bättre när jag riktar fjärren mot backspegeln men det är väl bara ren slump?
- sl60 ///AMG
- Hedersmedlem
- Posts: 1474
- Joined: Mon 14 Apr, 2008 13:29
- Location: Väddö, Norrtälje
Re: Låsproblem på en C220 CDI -02
Hört i första hand (inte hörsägen), av en säljare på MB. Tror inte att det ligger i hans intresse att dikta upp sådana historier.V70tdi wrote:Mycket har man ju hört om MB´s kundbemötande mm men det där måste ju ändå vara en riktig skröna
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests