Problem med torkaren fram.

C-klassen, Tillverkades mellan 2001-2007.
DiesL
Expert
Expert
Posts: 593
Joined: Mon 11 Jul, 2005 17:58
Contact:

Problem med torkaren fram.

Postby DiesL » Sun 06 May, 2012 20:16

Har ett problem som ja hoppas nån av er kan lösa åt mig. Får inte vindrutetorkaren att gå hela läget, som den tidigare gjort. Utan den stannar en bra bit från A stolpen och går inte heller hela vägen ned till stoppläge. Problemet blir att jag tappar sikt samt att det ser väldigt konstigt ut när jag har dom avstängda och dom inte riktigt ligger utan sticker upp lite i synfältet. Hoppas nån av er förstår vad jag menar. :-) Ska sälja bilen och skulle inte vilja sälja den "trasig".
Diesel Knack: Eargasm...

Simon -83

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Problem med torkaren fram.

Postby vic viper » Sun 06 May, 2012 20:24

Lyft på plasten under rutan och lossa armen från motorn, kolla sedan så att motorn är 100% nollad och skruva tillbaka armen i nolläge.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

DiesL
Expert
Expert
Posts: 593
Joined: Mon 11 Jul, 2005 17:58
Contact:

Re: Problem med torkaren fram.

Postby DiesL » Sun 06 May, 2012 21:10

vic viper wrote:Lyft på plasten under rutan och lossa armen från motorn, kolla sedan så att motorn är 100% nollad och skruva tillbaka armen i nolläge.


Hur ser man om motorn är nollad? Lite mer info om du kan bistå. :) Men tack så mycket för fort svar.
Diesel Knack: Eargasm...



Simon -83

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Problem med torkaren fram.

Postby vic viper » Sun 06 May, 2012 21:27

Slå på tändningen, kör igång torkaren och slå av tändningen när motorn står still, då står motorn i nolläge.

Sen när du monterar tillbaka staget på motorn ska staget ligga rakt över motoraxeln så att muttern kan vara lite trixig att få dit.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

DiesL
Expert
Expert
Posts: 593
Joined: Mon 11 Jul, 2005 17:58
Contact:

Re: Problem med torkaren fram.

Postby DiesL » Sun 06 May, 2012 21:50

vic viper wrote:Slå på tändningen, kör igång torkaren och slå av tändningen när motorn står still, då står motorn i nolläge.

Sen när du monterar tillbaka staget på motorn ska staget ligga rakt över motoraxeln så att muttern kan vara lite trixig att få dit.


Tackar. Ska kolla det imorrn. Är det nåt bökigare jobb eller? För nu när jag kör den så går den varken till topp eller bottenläge, i ett sorts mellanläge eller hur jag ska säga, går den på rutan? Synfältet är mindre kort och gott i båda lägena :)

Nån som även vet vilka verktyg som behövs då ja inte är hemma och hade tänkt köpa på nå ställe? :)
Diesel Knack: Eargasm...



Simon -83


Return to “W203/C203”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests