Vad tror ni om denna c180K Sport 2006?

C-klassen, Tillverkades mellan 2001-2007.
Jim Profit
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2195
Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
Location: Stockholm
Contact:

Vad tror ni om denna c180K Sport 2006?

Postby Jim Profit » Sat 23 Aug, 2014 07:56

Jag har fortfarande inte helt släppt tanken på en C-klass trots att jag läst om massa problem...
Hitta denna lågmilare på blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... 9.htm?sa=1

Efter att jag har läst en del om modellen här på forumet så låter det som att en bil av denna årsmodell "borde" ha lite mindre problem med rost och annat?..
Har även förstått att den har motorn med "svag kamkedja".

Nu har ju detta objekt rullat ganska lite varvid man kan misstänka att den gått (många?) korta turer som "andrabil" eller liknande.

Bör man oroa sig för kamkedjan redan nu eller drabbar det bara bilar som gått längre?
Vad är egentligen skillnaden med bilar som kallas SPORT?
Något annat att tänka på med tanke på mil/årsmodell?

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Vad tror ni om denna c180K Sport 2006?

Postby torake » Sat 23 Aug, 2014 08:28

Om det är en sport edition, varför har den de fula 16"-avantgarde-fälgarna istället för 17" SE-fälgarna?

Skillnaden jmf avantgarde är att ratten är den treekrade från coupén, bromsskivorna är lite annorlunda, samt fälgarna är speciella. Var annorlunda textil/läder som var standard också tror jag. Tror inte den hade kromlisterna från avantgarde heller.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

Jim Profit
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2195
Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
Location: Stockholm
Contact:

Re: Vad tror ni om denna c180K Sport 2006?

Postby Jim Profit » Sat 23 Aug, 2014 08:47

torake wrote:Om det är en sport edition, varför har den de fula 16"-avantgarde-fälgarna istället för 17" SE-fälgarna?

Skillnaden jmf avantgarde är att ratten är den treekrade från coupén, bromsskivorna är lite annorlunda, samt fälgarna är speciella. Var annorlunda textil/läder som var standard också tror jag. Tror inte den hade kromlisterna från avantgarde heller.


Ok, tack. Har skickat honom ett mail och ställt lite frågor. Jag originalfälgarna är ju betydligt snyggare än de som sitter på. Kanske är det inte ens en sport edition bil? :roll:

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Vad tror ni om denna c180K Sport 2006?

Postby vic viper » Sat 23 Aug, 2014 10:07

Rutorna ser gröna ut och där är inga kromlister så jag tvivlar på att det ens är en Avantgarde, vidare så är den för dyr

Köpte en 06.a till frugan för två år sedan i mycket fint skick och den kostade inte i närheten av de pengarna.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

Jim Profit
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2195
Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
Location: Stockholm
Contact:

Re: Vad tror ni om denna c180K Sport 2006?

Postby Jim Profit » Sat 23 Aug, 2014 10:45

Fick svar från ägaren och fick dåliga vibbar. Bilen saknar servicebok och reg.nr jag bad om gick till en annan bil etc. Sistnämnda kan ju vara ett enkelt misstag men sammantaget ger det inte bilden av en ordningsam person. För det priset hade jag förväntat mig att både skick och dokumentation skulle vara riktigt bra så jag hoppar över denna.


Return to “W203/C203”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests