Hej!
Dotterns a-traktor W204 220Cdi 08:a startar men stoppar efter en stund när det blir neråt -20 grader och kallare när den stått ute över natten. Har bytt bränslefilter och det blev ingen skillnad, fick upp en kod P0088 Fuelpressure to high.
Lade också märke till att när jag sätter på tändningen så låter det som cavitation en stund i någon av bränsleledningarna uppe på motorn?
Kan det vara så att när kylan nyper till så suger det in luft i någon slanganslutning eller dyligt då o-ringar m.m kan krympa pga kylan? Det sitter ett T-stycke som returen från spridarna är anslutna till, ser ut som det är delbart?
Vid varmare väder så fungerar allt utan problem, men ska kolla upp bränsletryck med manometer också.
Är det någon som har förslag?
Stoppar vid -20 och neråt
Re: Stoppar vid -20 och neråt
Det hade ju varit bättre tvärtom. Om den bara gått när det var kallare än -20°C. Då hade vi ju sluppit åtminstone en A-traktor på vägarna för det mesta.
När jag var i den åldern körde vi moped och störde inte trafiken alls så mycket. Jag längtar efter den dag EU lyckas förbjuda missfostren A-traktorer. De saknar allt berättigande.
När jag var i den åldern körde vi moped och störde inte trafiken alls så mycket. Jag längtar efter den dag EU lyckas förbjuda missfostren A-traktorer. De saknar allt berättigande.
Re: Stoppar vid -20 och neråt
Marie wrote:Det hade ju varit bättre tvärtom. Om den bara gått när det var kallare än -20°C. Då hade vi ju sluppit åtminstone en A-traktor på vägarna för det mesta.
När jag var i den åldern körde vi moped och störde inte trafiken alls så mycket. Jag längtar efter den dag EU lyckas förbjuda missfostren A-traktorer. De saknar allt berättigande.
Där håller jag inte med alls.
Tycker A-traktorn är ett ypperligt fortskaffningsmedel för ungdomarna där dom sitter skyddat, varmt och skönt och dessutom kan ha en kompis med som passagerare. Moped är ju ok på sommaren men vintertid har den absolut sina begränsningar och mopedbilarna borde vara klassade som dödsfällor.
Däremot borde hastigheten för A-traktorn höjas till 50km/h och krav på årlig besiktning införas så skulle dom värsta liken saneras bort.
Här omkring så är förarna av A-traktorer hjälpsamma på så sätt att dom går åt sidan och släpper förbi bakomvarande så fort dom får möjlighet. Faktiskt bättre än yrkesförare av långsamtgående fordon som helt struntar i att släppa fram bakomvarande i väldigt många fall.
Till TS. om du kan montera en bit genomskinlig slang på returen så ser du lätt om det är luft som ställer till det.
Re: Stoppar vid -20 och neråt
Varmt och skönt?
Bortskämda ungar.
Moped funkade utmärkt året om när jag var 15, och tycker man det går för sakta kan man vid 16 skaffa mc-kort och en lätt mc. Jag körde själv tung mc året om så sent som 2005-2008 då min W126 rostat upp och innan jag köpte W140. Och då gick det alldeles utmärkt att köra en Yamaha xj900 även vintertid som 50-åring, så då måste det även gå att köra moppe när man är mellan 15 och 18.
Bortskämda ungar.
Moped funkade utmärkt året om när jag var 15, och tycker man det går för sakta kan man vid 16 skaffa mc-kort och en lätt mc. Jag körde själv tung mc året om så sent som 2005-2008 då min W126 rostat upp och innan jag köpte W140. Och då gick det alldeles utmärkt att köra en Yamaha xj900 även vintertid som 50-åring, så då måste det även gå att köra moppe när man är mellan 15 och 18.
Re: Stoppar vid -20 och neråt
Tiderna förändras och i dag kan dom flesta som vill skaffa en A-traktor vilket inte var lika möjligt när jag växte upp. Hade kompisar som hade traktor medans jag själv hade moppe som användes året runt men nog var det skönt och trevligt dom gånger jag blev upphämtad av kompisarna med traktor.
Många trevliga kvällar i traktorn blev det och ett helt annat umgänge än att sitta var och en på mopparna.
Titta bara på skillnaden i dagens Taxi kuskar mot för förr där Taxiförare var en yrkeschaufför med stolthet som kunde köra bil. I dag sätter man dom som inte klarar av något annat i en Taxi där dom är totalt livsfarliga. Likaså med Bussförarna i dag som inte ens vet var dom har hjulen på bussen. Totalt livsfarliga i trafiken är många av dom
Många trevliga kvällar i traktorn blev det och ett helt annat umgänge än att sitta var och en på mopparna.
Titta bara på skillnaden i dagens Taxi kuskar mot för förr där Taxiförare var en yrkeschaufför med stolthet som kunde köra bil. I dag sätter man dom som inte klarar av något annat i en Taxi där dom är totalt livsfarliga. Likaså med Bussförarna i dag som inte ens vet var dom har hjulen på bussen. Totalt livsfarliga i trafiken är många av dom
Re: Stoppar vid -20 och neråt
Prova värm tryckrekleringsventilen innan start nästa gång det är kallt. Minns jag rätt så sitter det tätningar på den som hårdnade av miljödieseln. Kan ha en bättre begagnad till 270cdiń kvar om jag inte slängde med den i bilen bland en massa annat bråte när jag sålde skiten.
Re: Stoppar vid -20 och neråt
Tack för svaren, ska testa lite frampå.
Men du Marie har nog hamnat i fel tråd/forum?
Låter mer som om du ådrog dig köldskador när du körde moppe/mc i minusgrader.
Mvh
Men du Marie har nog hamnat i fel tråd/forum?
Låter mer som om du ådrog dig köldskador när du körde moppe/mc i minusgrader.
Mvh
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests