Sidoblinkersproblem W204

C-klassen, började tillverkas mellan 2007 och 2014.
fejkankan
Wannabe
Wannabe
Posts: 3
Joined: Tue 03 Jul, 2012 09:55

Sidoblinkersproblem W204

Postby fejkankan » Thu 11 Oct, 2012 15:39

Jag har en 220CDI Avantgarde m. AMG stylingpkt 2008 som jag importerat från Tyskland. Fantastiskt trevlig bil.
Jag är riktigt nöjd överlag (var tidigare volvofantast men det har gått över nu :lol: , men nu har jag ett problem som jag hoppas få hjälp med.
Höger sidoblinkers (i spegeln) ur funktion, MB-verkstaden säger att han inte tror att det är fel på spegeln (det går inte att byta lampor i den utan hela spegeln måste bytas), utan att felet kan vara kabelbrott e.dyl. tyvärr finns det ingen säkringsförteckning i bilen (inte heller i vtg.väskan).
Jag vill inte lämna in för felsökning och inte heller för byte av spegel förrän jag provat allt.
Någon som kan tipsa om en länk eller rent av kan scanna in och lämna en pdf-fil i tråden?
Skulle även uppskatta ett elschema över kabeln så jag kan leta skarvar till att börja med.

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Sidoblinkersproblem W204

Postby vic viper » Thu 11 Oct, 2012 17:24

Ta loss spegeln och mät om du har spänning fram, vi har bytt ett gäng speglar inte helt ovanligt att de lägger av.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

Van der Verhart
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1202
Joined: Sun 12 Jun, 2011 23:32

Re: Sidoblinkersproblem W204

Postby Van der Verhart » Thu 11 Oct, 2012 17:38

Jag har bytt bara blinkersglaset på en 2008,men på dom nyare 2009- finns det bara spegelkåpa med blinkersglas att byta...iaf för tre veckor sedan.

fejkankan
Wannabe
Wannabe
Posts: 3
Joined: Tue 03 Jul, 2012 09:55

Re: Sidoblinkersproblem W204

Postby fejkankan » Fri 12 Oct, 2012 07:56

vic viper wrote:Ta loss spegeln och mät om du har spänning fram, vi har bytt ett gäng speglar inte helt ovanligt att de lägger av.

Då kom nästa problem, jag har försökt med alla medel och handgrepp förutom våld att demontera spegeln, antar att det finns ett busenkelt sätt att få loss kåpan, men jag har gått bet, tips någon för jag vill inte ha sönder spegeln så jag blir tvungen att byta den.

Van der Verhart
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1202
Joined: Sun 12 Jun, 2011 23:32

Re: Sidoblinkersproblem W204

Postby Van der Verhart » Fri 12 Oct, 2012 10:06

Du börjar med att demontera spegelglaset,det sitter fast med små plasthullingar i spegelmotorn...om du justerar spegeln så att den står längst ner och ut...då kan man se hur spegelglaset sitter fast i motorn.
Om du drar spegelglaset rakt ut samtidigt som du viker ut plasthullingarna lite,då släpper glaset (går bra att vika ut dom med mätarhuskrok).... om du vill undvika nu när du ovan att få ev skrapmärken från spegelglaset på spegelkåpan så kan du ta lite maskeringstejp runt om.

Sedan sitter det torxskruvar som håller spegelkåpan,du ser hur du demonterar dig fram till blinkersglaset.


Return to “W204/C204”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests