Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

C-klassen, började tillverkas mellan 2007 och 2014.
EvilAbe
Medlem
Medlem
Posts: 64
Joined: Wed 27 May, 2009 08:21
Location: Luleå

Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby EvilAbe » Wed 17 Oct, 2012 18:46

Mitt spegelglas vänsterfram verkar inte tina av, antigen går det fruktansvärt långsamt eller så är det död värmeslinga, kan man känna med handen om det blir varmt? säkringarna verkade vara hela så då är ett nytt glas att prova, kan A204 810 09 21 vara rättart nr, har bara ställbart glas å värme, ingen autoavbländ... länk till nån bra webshop vore fint. Tack på förhand :)

Paco
Expert
Expert
Posts: 619
Joined: Wed 15 Sep, 2010 22:29
Location: Göteborg

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby Paco » Wed 17 Oct, 2012 20:32

EvilAbe wrote:Mitt spegelglas vänsterfram verkar inte tina av, antigen går det fruktansvärt långsamt eller så är det död värmeslinga, kan man känna med handen om det blir varmt? säkringarna verkade vara hela så då är ett nytt glas att prova, kan A204 810 09 21 vara rättart nr, har bara ställbart glas å värme, ingen autoavbländ... länk till nån bra webshop vore fint. Tack på förhand :)

Annars kan du ju ohm mäta spegeln med en multimeter.?!?

EvilAbe
Medlem
Medlem
Posts: 64
Joined: Wed 27 May, 2009 08:21
Location: Luleå

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby EvilAbe » Wed 17 Oct, 2012 23:20

Just så kan man göra, bara klura ut hur man får lös glaset utan å sabba ramen runt...

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby torake » Thu 18 Oct, 2012 02:01

EvilAbe wrote:Just så kan man göra, bara klura ut hur man får lös glaset utan å sabba ramen runt...

viewtopic.php?f=58&t=71733

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby vic viper » Thu 18 Oct, 2012 07:07

Varför är alla så allergiska mot Mercedes, det är ju trots allt de som byggt era bilar, glaset kostar 924.-
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby torake » Thu 18 Oct, 2012 09:04

vic viper wrote:Varför är alla så allergiska mot Mercedes, det är ju trots allt de som byggt era bilar, glaset kostar 924.-


1. För höga marginaler
2. Otrevliga idioter i reservdelsdisken (tänker främst på Akalla då)

Ni som jobbar på mercedesverkstäder se till att framföra den kritik ni uppfattar här och annorstädes till de som står och bemöter kunderna. Det är i ert eget intresse.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby vic viper » Thu 18 Oct, 2012 09:55

Vi har löpande kundnöjdhetsundersökningar så om något inte fungerar ska det komma fram till berörd avdelning, tyvärr verkar det som att det inte fungerar i vissa fall.
Ett utomstående företag kontaktar kunder som varit hos oss (auktoriserad verkstad) och frågar hur nöjda de är och hur de blivit bemötta, om kunden är missnöjd med något kontaktar vi dem för att ta reda på vad som gått fel och vad vi kan göra för att lösa situationen.
BMW har tagit detta ett steg längre och offentliggör sina kundnöjdhetsresultat, detta ger ju en rejäl sporre till verkstäder som ligger lågt på listan.

Vi ligger i dagsläget tvåa i landet så lyckligtvis är missnöjda kunder ganska främmande för oss.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

Turre
Proffs
Proffs
Posts: 258
Joined: Wed 18 Jul, 2012 23:52
Location: Sandviken

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby Turre » Thu 18 Oct, 2012 10:27

jag har bara dåliga erfarenheter från Akallas reservdelar. Det finns väl inga kundnöjdhets undersökningar när du köper prylar över disk. Det var mycket bättre för än disken flyttades från bilförsäljarsidan. Hedins i Uppsala kommer tälja guld med nya butiken, och dom är trevliga därtill, åka till uppsala är inte långt och sen har dom fin fikabar också.

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6869
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby Marie » Thu 18 Oct, 2012 19:09

torake wrote:
vic viper wrote:Varför är alla så allergiska mot Mercedes, det är ju trots allt de som byggt era bilar, glaset kostar 924.-


1. För höga marginaler
2. Otrevliga idioter i reservdelsdisken (tänker främst på Akalla då)

Ni som jobbar på mercedesverkstäder se till att framföra den kritik ni uppfattar här och annorstädes till de som står och bemöter kunderna. Det är i ert eget intresse.



Du, Tor-Åke.....

I Markaryd är det just vic viper som sitter i reservdelsdisken, och han är kanon att ha att göra med.

Sen ligger Markaryd lågt i marginalerna. De klår alltid Hedin även med 15% MBKS-rabatt - med hästlängder, och klår till och med regelbundet Conny Marcusson...
Att de i dagens läge med superlåg Euro och det svenska handikappet 25% moms mot 20% i Österrike och 19% i Tyskland inte varje gång klarar att slå tyskar och österrikare, kan de knappast hjälpa, men matchen brukar bli hård...

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby torake » Thu 18 Oct, 2012 19:45

Marie wrote:
torake wrote:
vic viper wrote:Varför är alla så allergiska mot Mercedes, det är ju trots allt de som byggt era bilar, glaset kostar 924.-


1. För höga marginaler
2. Otrevliga idioter i reservdelsdisken (tänker främst på Akalla då)

Ni som jobbar på mercedesverkstäder se till att framföra den kritik ni uppfattar här och annorstädes till de som står och bemöter kunderna. Det är i ert eget intresse.



Du, Tor-Åke.....

I Markaryd är det just vic viper som sitter i reservdelsdisken, och han är kanon att ha att göra med.

Sen ligger Markaryd lågt i marginalerna. De klår alltid Hedin även med 15% MBKS-rabatt - med hästlängder, och klår till och med regelbundet Conny Marcusson...
Att de i dagens läge med superlåg Euro och det svenska handikappet 25% moms mot 20% i Österrike och 19% i Tyskland inte varje gång klarar att slå tyskar och österrikare, kan de knappast hjälpa, men matchen brukar bli hård...


Jag har ju sagt det förut, såna som johan är värda väldigt mycket för arbetsgivaren. Men jag åker inte 50 mil till markaryd för att köpa reservdelar och här är det mest idioter. Tror inte situationen är unik för sthlm.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

EvilAbe
Medlem
Medlem
Posts: 64
Joined: Wed 27 May, 2009 08:21
Location: Luleå

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby EvilAbe » Thu 18 Oct, 2012 19:56

Varför jag inte vill " gynna " min handlare beror på anledningar jag inte vill gå in på här... däremot är verkstan helt okej att göra med, så även plåtverkstan....

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby vic viper » Thu 18 Oct, 2012 20:50

Det är synd att det är så, men min uppfattning är att det är ett storstadsproblem, stora anläggningar, höga omkostnader och hög personalomsättning ger tyvärr inte samma personliga service som på landsbygden.
Det är naturligtvis ingen ursäkt men även om de är konkurrenter till oss är det ändå under samma flagga vi arbetar och det känns tråkigt att vissa "smutskastar" Daimlermärket som den stigande stjärna det idag är på den Svenska marknaden.

Ett tips till er som blir illa bemötta, be att få tala med en chef, eller skicka ett brev eller ett enkelt mail med era synpunkter till Daimler Sverige i Malmö, det gynnar alla förutom kanske rötägget som burit sig dumt åt.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

Uky
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1654
Joined: Sun 04 Apr, 2004 16:29
Location: Onsala, Halland

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby Uky » Thu 18 Oct, 2012 22:20

...snor tråden ett kort ögonblick...

Eftersom vi snackar om kundservice...

Letade lyktglas till dimljusen som var repiga
och slitna. Servicekillen på ÅF i Göteborg
svarade att "Dom finns inte separat; Du måste
köpa hela armaturerna. Det tar några dagar att få hem."

Ringde till MBDelar:
"Vi har glasen och gummipackningar på lager"


Ringde till ÅF i Göteborg för att fråga pris på några
specifika serviceåtgärder. Ville inte köpa ett "paket" då jag fixar
sådant som kupéluftfilter själv. Endast olja/oljefilter etc.

Personen som tog samtalet ville att jag skulle maila honom med vad jag ville ha gjort
och det gjorde jag direkt. Han skulle ringa upp, eller svara via mail.

Frampå sena eftermiddagen hade jag inte hört något, utan ringer upp
och slår siffervalet till servicedisken. Väl där hamnar jag i en telefonkö
med en truddelutt. Efter flera minuter är det någon som lyfter och lägger
på luren.

Jag besvärar inte ÅF mer. Mercedes må vara en stigande stjärna
i biluniversum, men den mörka materien omger i vart fall ÅF i Göteborg.

Jag borde tydligen flytta till Markaryd. Tycker det är trist att bli så taskigt bemött
som man blir i Göteborg. Tydligen vårdar man sina kunder bättre
i utkanten av galaxen...

:robot:

EvilAbe
Medlem
Medlem
Posts: 64
Joined: Wed 27 May, 2009 08:21
Location: Luleå

Re: Spegelglas med värme, var köpa på nätet?

Postby EvilAbe » Thu 18 Oct, 2012 22:43

Kanske kan få låna min tråd igen :lol: å få tips på nån som säljer vänster glas... pre facelift spegeln


Return to “W204/C204”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests