Bluetooth och iPhone!

C-klassen, började tillverkas mellan 2007 och 2014.
jesse
Hangaround
Hangaround
Posts: 10
Joined: Wed 19 Jul, 2006 23:30
Location: Sundsvall

Bluetooth och iPhone!

Postby jesse » Fri 04 Oct, 2013 22:15

Har pensionerat s203:an idag och köpt en c220 cdi -11 ist. Jättenöjd med bilen so far.. Men hur gör man för att föra över kontakter från iPhone 4 till bilen så att säga? Har lyckats para ihop telefonen med bilens system, men jag måste knappa nr för hand.

Mvh Jens

broberg
Medlem
Medlem
Posts: 50
Joined: Sun 24 Feb, 2008 18:25
Location: Åtvidaberg, Östergötland

Re: Bluetooth och iPhone!

Postby broberg » Thu 17 Oct, 2013 22:15

jesse wrote:Har pensionerat s203:an idag och köpt en c220 cdi -11 ist. Jättenöjd med bilen so far.. Men hur gör man för att föra över kontakter från iPhone 4 till bilen så att säga? Har lyckats para ihop telefonen med bilens system, men jag måste knappa nr för hand.

Mvh Jens


Tyvärr så är iphone värdelös när det kommer till ikke iphone-anpassade system.
Du måste få iphonen att exportera telefonboken till en VCF-fil (vCard) och sen överföra den filen via bluetooth till bilen.
Med Android är det skitlätt, Iphone däremot ett jäkla bök. (så har du en android lur.. för över alla nummer till simkortet, sätt i simkortet i en android telefon, exportera kontakter från simkortet till telefonen, överför sen från telefonen vcf-filen till bilen.)

jesse
Hangaround
Hangaround
Posts: 10
Joined: Wed 19 Jul, 2006 23:30
Location: Sundsvall

Re: Bluetooth och iPhone!

Postby jesse » Fri 08 Nov, 2013 00:42

Tack för tipset!

Jag tog en gammal sony ericsson med kontantkort, lade in dom kontakter som används mest och förde över dom som vcards eller vad det kallades. Funkade kanon!


Return to “W204/C204”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests