Hur mycket görs vid service?

C-klassen, började tillverkas mellan 2007 och 2014.
Alfie
Hangaround
Hangaround
Posts: 11
Joined: Sat 09 Nov, 2013 01:44

Hur mycket görs vid service?

Postby Alfie » Fri 14 Nov, 2014 16:48

En liten fundering, då jag alltid har servat och lagat mina bilar själv så har jag liksom aldrig tänkt så mkt på vad dom gör på en auktoriserad verkstad när dom gör en helt vanlig service mer än att tex byta olja och filter.

då jag köpte senaste bilen så blev det en rätt ny c180 så nu blir det nog att jag väljer att serva bilen på Mercedes även om det kostar...

så om man lämnar in bilen på normal föreskriven service utan att begära något extra, kommer dom då tex att med bestämda intervaller grundligt rengöra och ''smörja'' bromsarna eller kommer det att kosta extra, hade funderingen på att göra detta själv då jag la om till vinterdäck men om det ändå ingår i ''normal'' service så känns ju det onödigt att göra det själv.

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Hur mycket görs vid service?

Postby vic viper » Fri 14 Nov, 2014 17:38

Smörja bromsar ingår inte i någon service, kontroll av skick däremot.

Men nämn bara att du vill att verkstaden plockar ut beläggen och fettar in dem så fixar de säkert det utan att det behöver kosta så värst mycket extra.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

User avatar
von_skunck
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 77
Joined: Thu 08 Mar, 2012 00:43
Location: Norrtälje

Re: Hur mycket görs vid service?

Postby von_skunck » Sat 07 Feb, 2015 02:25

Min verkstad i Norrtälje till och med påpekar att dom gör detta vid bromskloss byten och på min c180 24000 mil innan den såldes så fungerade bromsarna perfekt.
Samma sak gjorde dom på min E200CGI bara för 2 veckor sedan... Kostade inget extra


Return to “W204/C204”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest