Hur vet man vilken typ av däcktrycksövervakning man har på bilen? (Dvs är det en TPMS-sensor eller en enklare koppling till ABS-systemet som ger varningen för lågt lufttryck?
(C 220 CDI registrerad 2012-11-16. Chassinummer WDD2042021G040643).
TPMS eller ABS-kopplad?
Re: TPMS eller ABS-kopplad?
Eller så tittar du på ventilerna. Googla "tpms valve stem" så ser du hur sådana ser ut.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: TPMS eller ABS-kopplad?
Aha, tack för det Torake.
Re: TPMS eller ABS-kopplad?
stellann wrote:Hur vet man vilken typ av däcktrycksövervakning man har på bilen? (Dvs är det en TPMS-sensor eller en enklare koppling till ABS-systemet som ger varningen för lågt lufttryck?
(C 220 CDI registrerad 2012-11-16. Chassinummer WDD2042021G040643).
Du har utrustningskod 477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER. Alltså den enklare varianten.
Nisse
2018- E 350 CDI -14 (> 370.000 km)
2011-2018 E 320 CDI -07 (608.550 km)
2003-2012 C 220 CDI -02 (485.000 km) som jag kört över 11 varv runt jorden. Tyvärr krockad och skrotad.
1999-2003 C 220 CDI -99 (270.000 km)
1989-1998 190 2,6 -89 (370.000 km)
1987-1989 190 2,3 -87 (120.000 km)
1985-1987 190 2,0 -85
2018- E 350 CDI -14 (> 370.000 km)
2011-2018 E 320 CDI -07 (608.550 km)
2003-2012 C 220 CDI -02 (485.000 km) som jag kört över 11 varv runt jorden. Tyvärr krockad och skrotad.
1999-2003 C 220 CDI -99 (270.000 km)
1989-1998 190 2,6 -89 (370.000 km)
1987-1989 190 2,3 -87 (120.000 km)
1985-1987 190 2,0 -85
Re: TPMS eller ABS-kopplad?
Tack för det Nisse.
Det var ungefär vad jag kom fram till efter att ha tittat på ventilerna. Tydligen är dom styvare än de vanliga gummiventilerna om man har TPMS.
Det var ungefär vad jag kom fram till efter att ha tittat på ventilerna. Tydligen är dom styvare än de vanliga gummiventilerna om man har TPMS.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests