Ja, om den skal være verdt 175.000NOK må den være VELDIG fin. Og historikken må finnes... Vet egentlig ikke prisnivået i Norge, ikke mange slike som selges. Hva ville den være verdt i Sverige tenker dere?
Har sendt PM til Johan H.
Hur många 500E/E500 w124 ?
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Jag tackar ödmjukast för förtroendet/uppdraget och jag hoppas att det hjälper dig lite i ditt letande. Ska bli kul att se bilder och höra din samlade uppfattning om bilen.
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Hej!
Jag sitter och funderar över den gåta som dessa bilar är. Det är så mycket prat om dessa bilars speciella egenskaper, BMW M5 dräparen, prestandabil med 4 dörrar, sista limiterade utgåvan innan AMG tog över den biten mm mm.
Den mest rationella utvärdering jag kan göra är att de ex som är fina borde ha ett värde högre än t ex: en S 500 i likvärdigt skick/mil mm. Men bevisligen är dessa bilar inte värda mer än kanske hälften av vad alla säger/tror/tycker. Är det ens någon som blir såld för mer än 100000:- Finns det verkligen köpare av den sorten i sverige, eller någon annan stans?
För mig kommer dessa bilar fortsätta att vara en gåta. Så värdefulla och speciella i mångas ögon, men inte värda nästan nåt när de ska säljas.
/Mikael
Btw: Hoppas Johan har någon info om hur mycket de som blivit sålda för, faktisk har gått för. (Lars K:s superfina med ljudbygget för hur mycket som helst gick iväg för 85000:- till slut. Helt otroligt tycker jag, trodde det skulle bli minst 70000-80000:- till).
Jag sitter och funderar över den gåta som dessa bilar är. Det är så mycket prat om dessa bilars speciella egenskaper, BMW M5 dräparen, prestandabil med 4 dörrar, sista limiterade utgåvan innan AMG tog över den biten mm mm.
Den mest rationella utvärdering jag kan göra är att de ex som är fina borde ha ett värde högre än t ex: en S 500 i likvärdigt skick/mil mm. Men bevisligen är dessa bilar inte värda mer än kanske hälften av vad alla säger/tror/tycker. Är det ens någon som blir såld för mer än 100000:- Finns det verkligen köpare av den sorten i sverige, eller någon annan stans?
För mig kommer dessa bilar fortsätta att vara en gåta. Så värdefulla och speciella i mångas ögon, men inte värda nästan nåt när de ska säljas.
/Mikael
Btw: Hoppas Johan har någon info om hur mycket de som blivit sålda för, faktisk har gått för. (Lars K:s superfina med ljudbygget för hur mycket som helst gick iväg för 85000:- till slut. Helt otroligt tycker jag, trodde det skulle bli minst 70000-80000:- till).
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Mike Bike wrote:Btw: Hoppas Johan har någon info om hur mycket de som blivit sålda för, faktisk har gått för. (Lars K:s superfina med ljudbygget för hur mycket som helst gick iväg för 85000:- till slut. Helt otroligt tycker jag, trodde det skulle bli minst 70000-80000:- till).
Där är jag nog tvärtom förbluffad över att den blev såpass dyr. Det var en väldans massa pengar för en begagnad bilstereo - visserligen i hästväg, men ändå.....
Själva bilen hade ju i princip bara metallskrotvärdet kvar så förstörd som den blivit genom ljudanläggningsbygget.
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Det är bilar i originalskick som det är värde i.
Priset styrs ju av tillgång och efterfrågan, och jag vet att det finns andra 500E ägare som tackat nej till bud på 120'+.
Lägsta pris vet jag inte, vad fick du för den Blå?
(den är fortfarande avställd såg jag, avstannad renovering?)
Priset styrs ju av tillgång och efterfrågan, och jag vet att det finns andra 500E ägare som tackat nej till bud på 120'+.
Lägsta pris vet jag inte, vad fick du för den Blå?
(den är fortfarande avställd såg jag, avstannad renovering?)
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Hittar man rätt köpare så kan man få bra betalt för en 500E.
Jag fick 153' för min förra 500a.
Och min nuvarande har jag blivit bjuden 150' för,
men tackade nej
Jag fick 153' för min förra 500a.
Och min nuvarande har jag blivit bjuden 150' för,
men tackade nej
-
- Nästan Guru
- Posts: 2195
- Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Enfeldt wrote:Hittar man rätt köpare så kan man få bra betalt för en 500E.
Jag fick 153' för min förra 500a.
Och min nuvarande har jag blivit bjuden 150' för,
men tackade nej
Korkat av dig, du skulle tagit budet och gjort dig av med liket !
Last edited by Jim Profit on Thu 11 Dec, 2014 08:01, edited 1 time in total.
// Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Hynboholm: Jag fick 52000:- nu finns den i Norrland, tror nya ägaren gör en helrenovering av den. Han hade gjort det tidigare.
Känns som det kanske är en bil om året som går för de pengarna, i Sverige alltså.
/Mikael
Känns som det kanske är en bil om året som går för de pengarna, i Sverige alltså.
/Mikael
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
500an är en betydligt ovanligare bil än motsvarande S-klass. Fina exemplar ska gå för över 100 000:- inget konstigt med det. Problemet med Sverige är tyvärr att alla vill ha men ingen vill betala för det. Det finns ett otroligt stort intresse för 500orna och dess historia internationellt och Sverige som är ett litet land har ett högt bestånd av bilar vilket är otroligt kul. Som med alla andra affärer så gäller det att ha tålamod om man vill ha bra betalt. Köparen väntar där ute och det kan ta tid. Nu skulle jag aldrig sälja min bil men skulle jag få för mig det så skulle den förmodligen gå på export om tidigare ägare inte vill köpa tillbaka den (ett löfte).
Jag är originalfreak ut i fingerspetsarna och jag tittar bara på strikt originala bilar och jag har svårt att säga vad Lars K:s gamla bil är betingad i värde tyvärr.
Jag är originalfreak ut i fingerspetsarna och jag tittar bara på strikt originala bilar och jag har svårt att säga vad Lars K:s gamla bil är betingad i värde tyvärr.
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Luftade 500an en sväng idag. Skönt med saltfria vägar
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Enfeldt wrote:Luftade 500an en sväng idag. Skönt med saltfria vägar
Så jäkla läckert, så helrätt Göran!
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Tack Johan! Känns roligt att jag fick tag på original fälgarna som bilen hade förut =)
-
- Nästan Guru
- Posts: 2195
- Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Jim Profit wrote:Grymt !
Tackarrr
Re: Hur många 500E/E500 w124 ?
Efter en 22timmar lång resa så är jag äntligen 500e ägare!! Årsmod 1992:)
Toyota Auris touring sport -15 bruksbil
W124 500E 1992 hobbybil
W123 250S 1980 projekt
W124 500E 1992 hobbybil
W123 250S 1980 projekt
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests