Elfel fönsterhiss mm 300E -91

E-Klassen, tillverkades mellan 1984-1997
Stågge
Wannabe
Wannabe
Posts: 8
Joined: Mon 11 May, 2015 18:03

Elfel fönsterhiss mm 300E -91

Postby Stågge » Wed 27 May, 2015 19:51

Hej! Ska försöka mig på att fixa min morfars 300E. Den har ett skumt elfel. Vänster fönsterhiss levde sitt eget liv och åkte upp och ner under färd. Numera är den död men när du trycker på knappen så "klickar" det ibak där motorn till takluckan sitter. Och takluckan går bara körs upp och sen när du släpper knappen åker den ner. Bakåt så klickar det bara. Fast när man plockar ut säkringen till radion ecc mm så fastnar den i uppläget men då klickar inte den när man trycker på fönsterhissknappen. Tyvärr kan jag inte fråga mer för morfar har gått ur tiden så tänkte fråga er kunniga på detta forum. Om jag är på fel underavdelning så ber jag om ursäkt. Tacksam för svar, tips och idéer:-) Mvh Marcus

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: Elfel fönsterhiss mm 300E -91

Postby Hynboholm » Wed 27 May, 2015 20:07

Välkommen hit!
Ett bra tips för 124:or som har konstiga elfel (ofta när dom stått en stund), är att snurra på säkringarna.
Det kan bli dålig kontakt och säkringen kan vara kass fast den ser hel ut.
Byt gärna ut mot nya om du är osäker.

Stågge
Wannabe
Wannabe
Posts: 8
Joined: Mon 11 May, 2015 18:03

Re: Elfel fönsterhiss mm 300E -91

Postby Stågge » Sat 30 May, 2015 18:00

Tackar! Tyvärr inte det som är felet. Kommit så långt att när man tar ut kontakten som sitter i utgång C på styrdonet som finns under baksätet så fungerar hissarna mm. Frågan är vad utgång C styr och om det är den grejen som är trasig eller själva styrdonet??


Return to “W124”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests