Håller på att dieselkonvertera en 230e-88
Problemet är att kylaren från donatorbilen (300dt) är för hög. Vill inte kapa och byta ut nedre fästena. Nån som har koll på om det finns nån kylare från nån annan modell som håller samma mått som 300:ans på bredd och tjocklek men samma höjd som den i 230:n?
Kylarfunderingar
Re: Kylarfunderingar
Byt fästena.
Stor kylare behövs och det är så mycket trevligare när originalgrejer används vid konvertering.
Lite borrning och svetsning är dessutom billigare än en kylare...
Stor kylare behövs och det är så mycket trevligare när originalgrejer används vid konvertering.
Lite borrning och svetsning är dessutom billigare än en kylare...
Re: Kylarfunderingar
Ja jo iof sig, problemet blir då även att intercoolern får problem att knöla in sig under om jag monterar den högre dieselkylaren.
Re: Kylarfunderingar
Ska du trimma så ska du väl absolut ha stora kylare, både vatten och luft.
Strunta I någon liten fjuttig ic under stötfångaren utan sätt en fullstor framför ordinarie kylare så gör den lite verkan också.
Strunta I någon liten fjuttig ic under stötfångaren utan sätt en fullstor framför ordinarie kylare så gör den lite verkan också.
Re: Kylarfunderingar
Så gick mina tankar åxå, men hur smart är det att blåsa hetluft rakt in i kylaren? Kan ju inte kyla så extremt bra då tänker jag. Min fundering va då att ge f-n i att utsätta kylaren för varmluft och på så sätt ist kunna använda en något lägre kylare! Rätta mig gärna om jag tänker helt fel för hellre fixa problemen nu än när man fått ihop det!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests