Vilka ska man välja?
H&R verkar tydligen inte va så bra i längden..
Samt vad för slags stötdämpare fram ska man också satsa på? :)
250TD -89.
Köpa sänkfjädrar till S124
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Köp original Sportline så får du anpassad fjädring till din motor och utrustningsnivå.
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Okej det kanske blir bra!
Har någon nån bild på en S124 med sportline fjädring?
Vill inte att bilen ska bli för hög med 17" fälgar monterat
Och så köper man original dämpare fram till det kanske.
Har någon nån bild på en S124 med sportline fjädring?
Vill inte att bilen ska bli för hög med 17" fälgar monterat
Och så köper man original dämpare fram till det kanske.
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Måste säga att H&R är stenhårda, alltså de dödar all komfort.
Sportline är helt klart bäst, men smaken är som....
/Mikael
Sportline är helt klart bäst, men smaken är som....
/Mikael
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Sportline och kompensera det lilla xtra med gummimellanläggen.
Glöm inte att förlänga staget till nivåregleringsventilen i bakvagnen också
Har haft H&R, ALDRIG mer!!! Usch. Njurbälte på.
Glöm inte att förlänga staget till nivåregleringsventilen i bakvagnen också
Har haft H&R, ALDRIG mer!!! Usch. Njurbälte på.
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Sportlinefjädrarna kan vara väldigt höga innan dom satt sig. Fråga mig hur jag vet... Med tunnaste gummimellanläggen kommer du långt om du behöver det, men på min bil behövdes både lägsta gummina samt tid (och mil, vilket jag är dålig på att plussa på bilen). Men - jag har inte läst något annat än att H&R är galet hårda, och går i bott fort. Så som substitut för att kapa trötta originalfjädrar för det feta bonnstancet matchat med varselkläder, kör på med dom. Annars not so much...
Stötdämpare, ja jag körde MB original, men Bilstein (B6?)har fått fin kritik också.
Min bil ser ut så här efter några år och knappt 500 mil med 17"-fälgar, original Sportline-fjädrar och stötdämpare. Riktigt bra komfort, och den går att svänga med fort också:
Stötdämpare, ja jag körde MB original, men Bilstein (B6?)har fått fin kritik också.
Min bil ser ut så här efter några år och knappt 500 mil med 17"-fälgar, original Sportline-fjädrar och stötdämpare. Riktigt bra komfort, och den går att svänga med fort också:
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Tack för svaren. Och det var ett väldigt utförligt svar Doolar
Ja ska gå in på din projekttråd och kolla på fler bilder på din fina 124a. Minns också när du skrev där att du bytt till sportline fjädrar och den blev riktigt hög ändå
Ja ska gå in på din projekttråd och kolla på fler bilder på din fina 124a. Minns också när du skrev där att du bytt till sportline fjädrar och den blev riktigt hög ändå
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Enfeldt wrote:Tack för svaren. Och det var ett väldigt utförligt svar Doolar
Ja ska gå in på din projekttråd och kolla på fler bilder på din fina 124a. Minns också när du skrev där att du bytt till sportline fjädrar och den blev riktigt hög ändå
Ja, i våran tid där vanliga nya standardbilar är svinlåga och hårda i chassiet, så kan man inte kalla Sportline-fjädrarna för sänkfjädrar. Kikar man på pressbilder och broschyrer från tiden så är Sportline-bilarna bra höga. Men dom håller stilen, och är komfortabla fortfarande. Så det beror väl lite på vad du vill ha.
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Nu väntar jag på att få pris av Mercedes på sportline fjädrar runt om
Men hur gör jag med stötdämparna?
Bak har jag ”vanliga” nivåregleringsdämpare samma som när bilen var en 200T med original fjädrar.
Räcker det att bara förlänga staget eller måste dämparna bak också bytas för att det ska bli bra?
Fram borde jag byta dämpare då de gamla också är från när bilen hade 200 bensin motor.
Men hur gör jag med stötdämparna?
Bak har jag ”vanliga” nivåregleringsdämpare samma som när bilen var en 200T med original fjädrar.
Räcker det att bara förlänga staget eller måste dämparna bak också bytas för att det ska bli bra?
Fram borde jag byta dämpare då de gamla också är från när bilen hade 200 bensin motor.
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Om du köper Sportline fjädrar så bör du även ha dämpare därefter. Dämpare till satser med sänkfjädrar samt Sportline dämpare har annorlunda tryck, arbetsområde samt dämpväg än standard. Även nivådämpen på S124 är annorlunda.
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Om jag inte missminner mig så kostade det strax över 4000 för ett komplett fjäderpaket sportline, runt om, med min 10%iga rabatt hos lokala mervedesnasaren. Detta var iofs runt 2012.
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
M116 wrote:Om du köper Sportline fjädrar så bör du även ha dämpare därefter. Dämpare till satser med sänkfjädrar samt Sportline dämpare har annorlunda tryck, arbetsområde samt dämpväg än standard. Även nivådämpen på S124 är annorlunda.
Okej, så jag borde alltså byta ut dämparna bak också.
Hmm får se vad hela det kalaset går på då med fjädrar och dämpare runt om
Annars får jag fundera på någon annan lösning är ju ingen fartraket direkt
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Mercafreaket wrote:Om jag inte missminner mig så kostade det strax över 4000 för ett komplett fjäderpaket sportline, runt om, med min 10%iga rabatt hos lokala mervedesnasaren. Detta var iofs runt 2012.
Okej. Ska bli kul att få höra vad jag får för pris.
Re: Köpa sänkfjädrar till S124
Hej. Har du original detaljnummer så kan du kolla på Mercedes Tysklands prislista.
https://mercedesclubs.de/extras/mb-prei ... ?suche=124
Jag gjorde en snabbkoll , med reservation för rätt detaljnummer så ser det ut att hamna på ca.... 5 500Kr från Tyskland för fjädrarna, men som sagt med rätt detaljnummer så ser du priset på min länkade sida.
Ronny
https://mercedesclubs.de/extras/mb-prei ... ?suche=124
Jag gjorde en snabbkoll , med reservation för rätt detaljnummer så ser det ut att hamna på ca.... 5 500Kr från Tyskland för fjädrarna, men som sagt med rätt detaljnummer så ser du priset på min länkade sida.
Ronny
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest