Bytt alla bromsrör,slangar samt bränslerör.
Bytte även huvudbromscylinder.
Problemet är att jag inte för nått riktigt tryck i pedalen samt att det inte kommer någon vätska eller luft ur bakbromsarna när jag luftar(en som pumpar i bilen och en som luftar).
I fram kommer det vätska och luften försvann efter ca 3-5 pump per hjul.
Men helkonstigt i bak...
Nån som vet?
Bilen är 300-24v ABS
Problem m Lufta bromsar
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: Problem m Lufta bromsar
Du måste fylla bromsvätskebehållaren och hålla den välfylld ända upp till locket när du luftar. Den har 2 kamrar, fyller du inte nog får du inte fram vätska till bakbromsarna.
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
- Fotografen
- Guru
- Posts: 6598
- Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
- Location: Östgöte, guskelôv!
Re: Problem m Lufta bromsar
Man måste fylla främre kammaren rejält full innan det börjar rinna över till bakre, när man tror det ska rinna över börjar bakre kammaren fyllas.
Må f-n ta ACEA A5/B5/C5!
Re: Problem m Lufta bromsar
precis som föregående skriver, behållaren måste vara välfylld till gränsen överfylld hela tiden vid luftning..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests