Bilder på G-wagen som krockat med en honda
Bilder på G-wagen som krockat med en honda
w124 300D -85 "Skattesmitarn"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
Re: Bilder på G-wagen som krockat med en honda
Jag skulle nog säga att hondans kaross skötte sitt personskyddande jobb bättre än mercan...
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: Bilder på G-wagen som krockat med en honda
Sant förvisso.
(Jag tvivlar att det finns mycket till deformationszoner på en G hur som helst så på så sätt stämmer det ju, något hårt objekt vill man förmodligen inte träffa med en... Det blir ju sådant man får kompromissa bort för en robust konstruktion som skall funka i terrängen och inte bara på Östermalm, gissar jag.)
Men jag tror också att en del av skillnaden (om nu bilarna verkligen krockat med varandra, man vet inte vad som är fejk på nätet och inte) ligger i att bilarna är i så olika höjd. Där G-wagens ram har träffat finns förmodligen mest bara ganska kosmetisk plåt på Hondan, den har helt enkelt klättrat över rambalkarna, inkompatiblitet.
Man minns ju när Folksam skulle visa hur krockfarliga frambyggda minibussar var och lät en gammal Folkabuss smälla front mot front med Sveriges dåvarande stolthet, säkerhetsbilen Volvo 740, för att de verkligen ville visa stor skillnad...
Stor skillnad blev det men på fel sätt, då folkabussen i stort sett red över 740ns rambalkar och mer eller mindre skalade av hela bilen fram till B-stolpen...bussen var ganska oskadd efteråt. Rätt ruggiga bilder...
(Jag tvivlar att det finns mycket till deformationszoner på en G hur som helst så på så sätt stämmer det ju, något hårt objekt vill man förmodligen inte träffa med en... Det blir ju sådant man får kompromissa bort för en robust konstruktion som skall funka i terrängen och inte bara på Östermalm, gissar jag.)
Men jag tror också att en del av skillnaden (om nu bilarna verkligen krockat med varandra, man vet inte vad som är fejk på nätet och inte) ligger i att bilarna är i så olika höjd. Där G-wagens ram har träffat finns förmodligen mest bara ganska kosmetisk plåt på Hondan, den har helt enkelt klättrat över rambalkarna, inkompatiblitet.
Man minns ju när Folksam skulle visa hur krockfarliga frambyggda minibussar var och lät en gammal Folkabuss smälla front mot front med Sveriges dåvarande stolthet, säkerhetsbilen Volvo 740, för att de verkligen ville visa stor skillnad...
Stor skillnad blev det men på fel sätt, då folkabussen i stort sett red över 740ns rambalkar och mer eller mindre skalade av hela bilen fram till B-stolpen...bussen var ganska oskadd efteråt. Rätt ruggiga bilder...
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: Bilder på G-wagen som krockat med en honda
Dom där bilderna har varit uppe förut. Vill minnas att det var en passagerare i Hondan som drog i backväxeln så att det blev tvärstopp utan att några bromsljus tändes...
Re: Bilder på G-wagen som krockat med en honda
På den tiden jag åkte BMW E39 körde jag på en Mitsubishi Galant av senare snitt bakifrån. Det var vid en korsning och rätt låg fart men jag hann inte bromsa så E39:ans front dök inte.
Följden blev att hela Galantens bakdel var skrot, den hade bara vikt sig ned. Inlösning nästa. E39:an var utan en skråma förutom lite inböjda njurar som bara kunde böjas tillbaka.
Följden blev att hela Galantens bakdel var skrot, den hade bara vikt sig ned. Inlösning nästa. E39:an var utan en skråma förutom lite inböjda njurar som bara kunde böjas tillbaka.
Mercedes-Benz SL 65 AMG Designo -05
Mercedes-Benz CLS 350 CDI -12
Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde -08
Mercedes-Benz CLS 350 CDI -12
Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde -08
Re: Bilder på G-wagen som krockat med en honda
CE 36 wrote:Dom där bilderna har varit uppe förut. Vill minnas att det var en passagerare i Hondan som drog i backväxeln så att det blev tvärstopp utan att några bromsljus tändes...
du är på rätt spår det stod att passageraren som var ett barn lyckats peta i PARK men om jag får gissa så tror jag mer på R då parken inte brukar gå att få i när man åker fort.
w124 300D -85 "Skattesmitarn"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
Return to “G-Klass, M-Klass, GL-Klass, GLK, R-Klass samt V-Klass, Vito, Viano”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests