DÅLIGA BILAR TYDLIGEN

Här diskuterar vi modellerna W460/461/463, W163, W164, X164, X204 samt V638, V638/II, V639, W251.
intemartin
Expert
Expert
Posts: 604
Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36

Postby intemartin » Thu 20 Sep, 2007 14:37

man får väl ändå på ett forum påpeka att man inte är nöjd ??

och att bilarna nu är mer masspruduktion och av sämre kvalitet än för eller rättare sagt deras kvalitet börjar mer likna alla andra bilmärken.

kommer ihåg en kompis mercedes pagoda från 69 vilken bil och kvalitet
snacka om känsla köra en ny liknande cabbe är ju som vilken annan cabbe som helst
Numera MB lös
Dodge Durango diesel 2007

MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.

Boomer
Hangaround
Hangaround
Posts: 21
Joined: Tue 26 Dec, 2006 12:42

Postby Boomer » Sun 23 Sep, 2007 17:39

Håller faktiskt med det skräp MB började göra av gamla Opel karosser 1996 är rena skämtet, hade en 88:a förut och den var helt enorm, vilken balans i bilen, spöade lätt en kille som åkte XC på en vinterväg, när den rullat över 36000 mil och det blev läckage på AC:n så bytte jag upp mig trodde jag till en W210 1997 års modell, den kostar nog mer i rep än i drift, nja kanske inte men bytt katalysator skulle Mercedes ha 14000 för + jobb, sen havererade tändningslåset slutat på 10 lakan och då har jag inte räknat in hyrbil i en vecka som jobbet skulle ta men tog 3 veckor och inte klart än ska in igen den 15:e då har det gått exakt ett år sen det gick sönder, rosten orkar jag inte ens tänka på längre, bilen ser för j#$%&a ut och jag har ändå tillgång till torkhall på vintern och kan tvätta och vaxa bilen i rumstemp, brorsan som varit det stora freaket på MB är också less nu, det blir en Skoda nästa gång då får man vad man betalar för, det bär emot men ligger en sanning i det, stör mig mest på att det lukter strutspolitik kommer försöka få rosten på garanti annars har jag köpt min sista MB, det blir en Landcruiser istället för en ML.

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Postby N! » Sun 23 Sep, 2007 20:18

Nog måste man få klaga och jag tycker att Mercedes har tabbat sig ordentligt med W210 som absolut inte har ett oförtjänt rostrykte, jag vet...
Jag har en svåger som kör en vito i jobbet och han är nöjd med bilen och gillar den, well han betalar ju inte....
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.

GW460
Prospect
Prospect
Posts: 28
Joined: Tue 18 Sep, 2007 09:39
Location: Stockholm

Postby GW460 » Mon 24 Sep, 2007 08:14

N! wrote:Jag har en svåger som kör en vito i jobbet och han är nöjd med bilen och gillar den, well han betalar ju inte....

Det finns en anledning att många företag väljer att betala mer för Vito och Sprinter istälelt för att köpa billigare franska eller japanska märken. De håller helt enkelt bättre. Försvaret valde ju Sprinter framför bland andra Renault, och det var inte relevant att ens diskutera något annat. SJälv har jag förflutet inom värdetransportbranschen och inte för att Vito och Sprinter håller särkislt länge i nävarna på väktare och rånare, men de håller bra mycket längre än de VAG vi använde tidigare.

När det gäller personbilar har jag sämre koll på Mercedes, men taxiåkare brukar gnerellt sett inte köpa skit som inte håller i längden... om man säger så... :roll:
GE 280 -86, mattsvart
Jaguar XJS 4,0 -92, Kingfisher Blue
fd Jaguar XJ40 -93
fd SMART Cab Pulse -02
m.m.

Riccardo
Medlem
Medlem
Posts: 65
Joined: Sat 03 Mar, 2007 01:04

Postby Riccardo » Mon 24 Sep, 2007 15:25

Mycket möjligt att sprintern är bra men det går inte och jämföra tysk kvalitet mot spanskt.
Porsche boxster tech art
MERCEDES C32 AMGT 2003
MERCEDES E240 2004såld
MERCEDES VITO 2004
AUDI S8 98 SÅLD

GW460
Prospect
Prospect
Posts: 28
Joined: Tue 18 Sep, 2007 09:39
Location: Stockholm

Postby GW460 » Tue 25 Sep, 2007 13:40

Riccardo wrote:Mycket möjligt att sprintern är bra men det går inte och jämföra tysk kvalitet mot spanskt.


Klart det går, och tyskt vinner varje gång. :lol:

För övrigt är en fullutrustad Vito Kombi ett riktigt trevligt köp om man vill åka bekvämt och prisvärt med mycket packmöjlighet.
GE 280 -86, mattsvart

Jaguar XJS 4,0 -92, Kingfisher Blue

fd Jaguar XJ40 -93

fd SMART Cab Pulse -02

m.m.

Boomer
Hangaround
Hangaround
Posts: 21
Joined: Tue 26 Dec, 2006 12:42

Postby Boomer » Wed 26 Sep, 2007 18:26

GW460 wrote: Försvaret valde ju Sprinter framför bland andra Renault, och det var inte relevant att ens diskutera något annat. SJälv har jag förflutet inom värdetransportbranschen och inte för att Vito och Sprinter håller särkislt länge i nävarna på väktare och rånare, men de håller bra mycket längre än de VAG vi använde tidigare.

När det gäller personbilar har jag sämre koll på Mercedes, men taxiåkare brukar gnerellt sett inte köpa skit som inte håller i längden... om man säger så... :roll:


Hrrmmm att försvaret valde Sprint måste ses som den största tavlan genom tiderna inom försvaret, tänker inte dra alla storys om hur den bilen brukar låsa sig och driva på alla hjul samtidigt men åt olika håll :evil: vi funderar fortfarande vilken General som åker S-klasse för den påskriften :roll:

Värdebilarna som är baserade på Sprint är bra och håller för allt därför blev jag förvånad över de måndags exemplar försvaret fått, sa jag att de laddar ur sig själva också, för att återgå till taxi så var det förr nästan 100% MB E-klass, efter W210 är det betydligt färre som har den driftkvaliten till sitt pris, betalar man för en Merca så vill man inte ha kvalite som en fransk 70-talskärra.

Jobbade på en firma som hade Toyota Corolla som firmabil och det fanns en reservbil som rullat över 35K mil helt slut invändigt, men motorn gick vi försökte under ett års tid avliva kräket, vi gjorde allt för att motorn skulle gå i luften, det gick inte! övertalade bossen att sälja av den då det var dålig reklam för oss och han gick med på det :shock:

intemartin
Expert
Expert
Posts: 604
Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36

Postby intemartin » Thu 27 Sep, 2007 07:26

REST MY CASE !!

Slutsats mercedes är inte vad de har varit.
Numera MB lös

Dodge Durango diesel 2007



MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld

MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)

MB E-200Kompresser T 2005 (såld)

MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)

MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)

MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)

och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.

GW460
Prospect
Prospect
Posts: 28
Joined: Tue 18 Sep, 2007 09:39
Location: Stockholm

Postby GW460 » Thu 27 Sep, 2007 15:30

Boomer wrote:
Hrrmmm att försvaret valde Sprint måste ses som den största tavlan genom tiderna inom försvaret, tänker inte dra alla storys om hur den bilen brukar låsa sig och driva på alla hjul samtidigt men åt olika håll :evil: vi funderar fortfarande vilken General som åker S-klasse för den påskriften :roll:

Eftersom upphandlingsunderlaget är offenligt är det ju bara att kontrollera. Om jag inte minns helt fel så spöade Sprinter kokurrenterna i alla grenar utom en. Dessutom föll den inte sönder av sig självt i terränglådan.
Boomer wrote: Värdebilarna som är baserade på Sprint är bra och håller för allt därför blev jag förvånad över de måndags exemplar försvaret fått

Men om det bara är måndagsex så är det väl knapapst fel på modellen... eller?

När det gäller taxi så har du rätt i att det inte är lika hög andel merca längre, det kan ju dels ha att göra med att anda märken har blivit bättre i kvalitén alternativt kompenserar med priset. Men till detta kommer dessutom de olika tillverkana och återförsäljarnas avtalsvillkor för stora bilflottor. De påverkar antaligen mer än märket, egentligen.
GE 280 -86, mattsvart

Jaguar XJS 4,0 -92, Kingfisher Blue

fd Jaguar XJ40 -93

fd SMART Cab Pulse -02

m.m.

MB_Diesel
Guru
Guru
Posts: 3184
Joined: Mon 12 Jan, 2004 04:41
Location: Haparanda
Contact:

Postby MB_Diesel » Thu 27 Sep, 2007 17:24

Boomer wrote:Jobbade på en firma som hade Toyota Corolla som firmabil och det fanns en reservbil som rullat över 35K mil helt slut invändigt, men motorn gick vi försökte under ett års tid avliva kräket, vi gjorde allt för att motorn skulle gå i luften, det gick inte! övertalade bossen att sälja av den då det var dålig reklam för oss och han gick med på det :shock:


där ser man...farsans "skit bil" till w210 har rullat si så där 47000mil och inredningen är allt annat än slut,man åker riktigt bra..

så tydligen har dagens skräpmersor iaf ett bra inre då,alltid nått och hurra över :wink: ...
Matias - 82

W210 E270cdi -02

intemartin
Expert
Expert
Posts: 604
Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36

Postby intemartin » Fri 28 Sep, 2007 12:48

tycker merca har flippat ur på sistone hela W210 modellen efter 99 var ju katastrof samt A klass ingen som mins hur de förnekade att bilen välte och vägrade ta ansvar i början

har haft MB vito säkert 10st mellan 2004 och 2007 9 platssers med 2.6 liters 6an på jobbet (190hk)
(Hertz) inte impad av dessa mkt problem med detaljkvaliteten

dock mkt fina motorer med bra bränsle ekonomi (drog 1.1-1.3 i snitt milen när folk hyrde dessa med 9 personer i bilen ofta med packbox med skidor osv samt mängder med ölbackar och körde 120-130 på landsväg och då tillkommer att dessa var automater) nästan snålare än våra numera toyota hiace med diesel motor som är manuella.

och varför satsar de inte mer på gas och hybrider tyckte de lede utvecklingen innan men nu verkar företaget slaggat igen
Numera MB lös

Dodge Durango diesel 2007



MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld

MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)

MB E-200Kompresser T 2005 (såld)

MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)

MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)

MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)

och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.


Return to “G-Klass, M-Klass, GL-Klass, GLK, R-Klass samt V-Klass, Vito, Viano”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests