COMONRAIL

Här diskuterar vi modellerna W460/461/463, W163, W164, X164, X204 samt V638, V638/II, V639, W251.
KBM
Wannabe
Wannabe
Posts: 2
Joined: Wed 24 Oct, 2007 22:53

COMONRAIL

Postby KBM » Sat 27 Oct, 2007 21:36

När blev 270 cdi motorer comonrail, vilken års modell började dessa sitta i bilarna.
BM

kloenn
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 130
Joined: Sun 20 May, 2007 20:33

Re: COMONRAIL

Postby kloenn » Sun 28 Oct, 2007 08:24

KBM wrote:När blev 270 cdi motorer comonrail, vilken års modell började dessa sitta i bilarna.


hej!
270cdi har alltid varid comonrail, cdi är en förkortning av det.
cdi motorer i mb har funnits i bilarna från ca 98/99 om jag inte minns fel.
//Krille

Mr. G
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 127
Joined: Sun 23 May, 2004 16:04
Location: Stockholm

Postby Mr. G » Sun 28 Oct, 2007 09:19

Japp du har rätt om 270 cdi..

Föregångaren till 270cdi motorn var 290 , åxå 5cyl. men inte cdi tekniken fullt ut.

Höga laddtryck i insprutningen på dislarna kom dock tidigare under 90 talet, men om jag minns rätt så var det inte den teknik som heter cdi idag..

MVH
Mr.G
450 SLC 1980 14000 mil,
560 SEC 1991 10.000 mil

Jeep Grand Cheroke CRD 2012 vardagsbil

Kobelco
Expert
Expert
Posts: 763
Joined: Mon 09 Aug, 2004 14:56
Location: Skellefte
Contact:

Postby Kobelco » Mon 29 Oct, 2007 17:48

cdi = commonrail diesel injection commonrail=gemensamtrör som betyder att bränslet kommer i samma rör till alla spridare. trycket brukar ligga på 1500-2000bar. högt tryck kan det ju däremot vara även med enhetsinsprutning
Jonas -85
600 sel w140
300d turbo 5vxl w123 (bruksbil)
200 med 300dt w123 (plogbil)
220d med 300d 5vxl w115
toyota celica gt4 (isbil)
mazda323 gtx Nat spec (isbil)
saab v4 4wd (fd isbil utan motor)
240d w123 (reservdelsbil)
BMW 325i (isbil)
Yamaha RS Vector
crosskart 65 hk


Return to “G-Klass, M-Klass, GL-Klass, GLK, R-Klass samt V-Klass, Vito, Viano”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests