W163
W163
Vad ska man se upp med på dessa modeller och rostar dem?
Re: W163
Va rost på en mb inga mer problem?
-
- Expert
- Posts: 604
- Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36
Re: W163
kolla 4hjulsfördelaren kan paja rätt lätt och kostade 36.500 att byta.
samt servostyrningen så att de har tillsatt rätt kemikalie (nåt så att det inte låterfrån pumpen) var visst rätt vanligt.
sen är det väl c-låset och lite sånt annars jäkligt stabilt byggd.
samt servostyrningen så att de har tillsatt rätt kemikalie (nåt så att det inte låterfrån pumpen) var visst rätt vanligt.
sen är det väl c-låset och lite sånt annars jäkligt stabilt byggd.
Numera MB lös
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
Re: W163
Hade tänkt mig en 270CDI. Har dem lågväxel? hur är värmen på vintern och sånt, fördelar och nackdelar skriv vad bi tycker...
-
- Expert
- Posts: 604
- Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36
Re: W163
hade en 270 cdi av sista årmodellen jag hade nog ett måndags ex då det mesta sög med den bilen
men den hade lågväxel och var mkt bra i terräng faktisk (kör mkt på våra åkrar och skogsvägar)
dock liger den efter vad gäller komfort och ljudmäsigt när det gäller suvar tillverkade efter -99
slitstarkare motor än 270 cdi får du nog leta efter men effekten är ju lite i minsta laget
men ska du bara använda den som vad en är och inte som racerbil så duger den bra drog 1 liter i snitt vid vanlig körning inte så farligt faktisk då körde jag faktisk både korta sträckor som längre och i stadsmiljö
kommer inte ihåg men fick ner den rejält när jag körde lite eccodriving på en längre resa tror jag fick ner snittet på 0.85 eller nåt sånt
så visst går det att köra snålt
men skatten är ju skit dyr så ska du ha en sån bil så sattsa på 400 cdi drar inte mkt mer och är mkt snabbare men dock så finns det ju mkt mer som pajar på såna motorer och betydligt dyrare när det väl gör det, en annan fördel med 270 är väl att de är ju sällan körda så hårt då det liksom inte är så lönt ändå
medans 400 cdi har lite mer pulver och det utnytjas nog oftare.
men den hade lågväxel och var mkt bra i terräng faktisk (kör mkt på våra åkrar och skogsvägar)
dock liger den efter vad gäller komfort och ljudmäsigt när det gäller suvar tillverkade efter -99
slitstarkare motor än 270 cdi får du nog leta efter men effekten är ju lite i minsta laget
men ska du bara använda den som vad en är och inte som racerbil så duger den bra drog 1 liter i snitt vid vanlig körning inte så farligt faktisk då körde jag faktisk både korta sträckor som längre och i stadsmiljö
kommer inte ihåg men fick ner den rejält när jag körde lite eccodriving på en längre resa tror jag fick ner snittet på 0.85 eller nåt sånt
så visst går det att köra snålt
men skatten är ju skit dyr så ska du ha en sån bil så sattsa på 400 cdi drar inte mkt mer och är mkt snabbare men dock så finns det ju mkt mer som pajar på såna motorer och betydligt dyrare när det väl gör det, en annan fördel med 270 är väl att de är ju sällan körda så hårt då det liksom inte är så lönt ändå
medans 400 cdi har lite mer pulver och det utnytjas nog oftare.
Numera MB lös
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
-
- Expert
- Posts: 604
- Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36
Re: W163
ner för hallands åsen då =)
eller höll du 75km i medvind på 110väg bakom en lastbil (för att minska luftmotståndet)
säger inte att du ljuger men 0.63 hmmm skulle inte tro det betvivlas starkt.
har kört det mesta i dieselväg, men då är det ju bara att grattulera och kör in till mb och be dom plocka sönder motorn så de kan göra kopior son de kan sälja på stört.
eller höll du 75km i medvind på 110väg bakom en lastbil (för att minska luftmotståndet)
säger inte att du ljuger men 0.63 hmmm skulle inte tro det betvivlas starkt.
har kört det mesta i dieselväg, men då är det ju bara att grattulera och kör in till mb och be dom plocka sönder motorn så de kan göra kopior son de kan sälja på stört.
Numera MB lös
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
Re: W163
Angående 400CDI dom säger att dem är dyra att äga och racklar (vad racklar) det enda jag har hört är kedje transmissionen (kamkjedjan) att den blir för lång och då hoppar den över några kuggar på balansaxeln och det är väl sträckaren man får bygga om, det finns kit att köpa för runt 10000 + arbete.......
Re: W163
Nog var det lite har en golf TDI -98 och jag har fått den att ta 0,52 landsväg... 0,63blandad det är en SPARGRIS detbsmoke wrote:400:an har jag fått ner till 0,63 på långkörning
-
- Expert
- Posts: 604
- Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36
Re: W163
ja det är ju bara att konstatera en bil på 2.3ton med storfronyta (stortvindmotstån) och minst 255 sulor på samt automat som går att få ner på 0.63 hur man än kör är ju osanolikt då är de ju bara att montera i c-klass (jo det får plats) och köra långträckor på 0.3 och normalkörning på 0.6 samt stadskörning på 0,9
varför ha en VW lupo diesel 3L med 50-60hk när man kan ha en V8 på 4liter och 250hk
och dra mindre diesel.
nä skulle inte tro det.
varför ha en VW lupo diesel 3L med 50-60hk när man kan ha en V8 på 4liter och 250hk
och dra mindre diesel.
nä skulle inte tro det.
Numera MB lös
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
-
- Expert
- Posts: 604
- Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36
Re: W163
mm jag tror nog vad jag vill då.
Numera MB lös
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
Dodge Durango diesel 2007
MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.
Re: W163
Har ni hört någonting om dettaRoger J wrote:Angående 400CDI dom säger att dem är dyra att äga och racklar (vad racklar) det enda jag har hört är kedje transmissionen (kamkjedjan) att den blir för lång och då hoppar den över några kuggar på balansaxeln och det är väl sträckaren man får bygga om, det finns kit att köpa för runt 10000 + arbete.......
Re: W163
Roger J wrote:Nog var det lite har en golf TDI -98 och jag har fått den att ta 0,52 landsväg... 0,63blandad det är en SPARGRIS detbsmoke wrote:400:an har jag fått ner till 0,63 på långkörning
En trännigskompis till mig pendlade sthlm-Uppsala och fick ner sin passat till 0,39 till och från jobbet och 0,35 norrland ToR, så nog går det komma långt ner om man inte kör med P-bromsen i och servar ordentligt, lite bättre tryck i däcken gör sitt också, komman ner till 0,80 skulle jag vara nöjd.
Return to “G-Klass, M-Klass, GL-Klass, GLK, R-Klass samt V-Klass, Vito, Viano”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests