funderar på å byta ut c32 an mot en mer praktisk bil..tittat på ml 270 å ml 400 cdi .. för å nackdelar med dessa ? skatt ? förbrukning ? problem ? mm skriv vad ni vet ..
tack på förhand
/Daniel
ml 400 el 270 cdi
-
- Seriös Hemmamekare
- Posts: 101
- Joined: Mon 26 Jun, 2006 17:52
- Location: östersund/oviken
- Contact:
ml 400 el 270 cdi
mercedes c 32 amg -01 500hk?
mercedes e 320cdi -00 avantgarde designo
mercedes 220d -78 blivande om606 8mm element
vw transporter T5 -04
dodge ram 3500- 98
cheva 1500 stepside -90
mercedes e 320cdi -00 avantgarde designo
mercedes 220d -78 blivande om606 8mm element
vw transporter T5 -04
dodge ram 3500- 98
cheva 1500 stepside -90
Re: ml 400 el 270 cdi
jag har funderat det samma. V8 är ju bara suverän med kraft och känsla.
men här i finland säger alla dieselgurun att 400cdi motorn har sämsta kamkedja som håller inte mera än 20000mil. Här byter dom kedjan varje 10000mil och jag har bara undrat att hur länge tar det och vad kostar jobbet med delar?
400cdi är ju eventuellt mindre kört och billigare än 270cdi. 270cdi är ju tekniskt en av de bästa motorer vad det finns. När man tänker klokt, köper man 270 men jag tänker med känssla och vill ju ha en bekväm och grym motor :D
men här i finland säger alla dieselgurun att 400cdi motorn har sämsta kamkedja som håller inte mera än 20000mil. Här byter dom kedjan varje 10000mil och jag har bara undrat att hur länge tar det och vad kostar jobbet med delar?
400cdi är ju eventuellt mindre kört och billigare än 270cdi. 270cdi är ju tekniskt en av de bästa motorer vad det finns. När man tänker klokt, köper man 270 men jag tänker med känssla och vill ju ha en bekväm och grym motor :D
Re: ml 400 el 270 cdi
sorken24v wrote:funderar på å byta ut c32 an mot en mer praktisk bil..tittat på ml 270 å ml 400 cdi .. för å nackdelar med dessa ? skatt ? förbrukning ? problem ? mm skriv vad ni vet ..
tack på förhand
/Daniel
Jag hade en ML 400CDI fram till för ett tag sen. Hade en del problem med den. EGR-ventilen spökade, kostar 13.500:- hos MB, och va tokigt bökig att få bort. Växellådorna trilskas om inte oljan är bytt ordentligt i dem. Dessutom äter 400 motorn spridare, vilket inte heller är en billig historia.
Däremot är den underbar att köra. Den bästa motor jag haft någon gång. Farsan har en ML 270, den ligger ca 1-2 dl/mil under i förbrukning, givetvis avhängt av hur man kör. Det billigaste jag noterade på min 400'a var 0.88/mil, vid lugn långkörning.
Som sagt är bilen fantastisk att köra, motorn är helt underbar. Se dock till att hitta ett välservat ex som inte gått så långt.
/C
BMW- By Mercedes Wegwerfen
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Return to “G-Klass, M-Klass, GL-Klass, GLK, R-Klass samt V-Klass, Vito, Viano”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests