Jag måste byta till 5-växlat innan jag kommer ner
Som det är nu krävs halva semestern för en tripp till Skåne...
Äntligen en G!
Re: Äntligen en G!
Hynboholm wrote:Jag måste byta till 5-växlat innan jag kommer ner
Som det är nu krävs halva semestern för en tripp till Skåne...
Då får du börja skruva nu då! Men du har ju ett tag på dig, jag kommer inte härifrån (Afghanistan) än på två månader, och sen får jag väl vara hemma hos damen någon vecka innan jag kan ge mig av igen. Men sen så! En G-träff hade varit så djälva kul alltså!
BMW- By Mercedes Wegwerfen
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Re: Äntligen en G!
marenen wrote:Chaabo wrote:Tack för erbjudandet, men det blev inköp av nya fälgar och däck. De som satt på va ändå för breda i mitt tycke (285/55 18) och spårade hejdlöst på svensk länsväg. Så nu rullar pärlan på original-dimension, 205R 16.
Men återigen, tack för erbjudandet! Det är roligt och se att det finns samma, om inte till och med bättre sammanhållning i G-världen som jag är van vid från mc-världen.
Såg att du håller till i Skåne, vad har du för G? Jobbar själv i skåne i vanliga fall, på Revingehed, kommer vara där en vecka i sommar och träna hund också. Vore ju kul att träffa fler G-ägare! :)
/Charlie
Jag bor i Blentarp drygt 2 mil från Revinge. Så de tycker jag att vi ska göra. Du måste ju köra med din GW! Vi ska kanske ordna en G-wagen träff så ser vi om det bara blir jag och du eller om det dyker upp någon mer. Då kan du väl fixa så vi får utbildningsköra på revingehed...
Det är nog inte så där skitenkelt att få till ett tillstånd för körning på heden, men det är helt klart värt ett försök. Vi kan ju ha det i bakhuvudet och så får vi försöka ta tag i det när jag är hemma igen i sommar. Det hade ju varit riktigt kul med en G-träff.
Vad är det för G du har?
Det verkar helt klart vanligast med 460'or på forumet tycker jag, förresten verkar vi inte vara så många alls....
Men som sagt, en G-träff får vi spåna vidare på i sommar. Jag kommer vara ledig stora delar av sommaren efter den här utlandsresan, men under hela vecka 29 är det tänkt att jag skall vara där i privata ärenden med SBK, då skulle vi ju kunna höras för en "planeringsträff"!
BMW- By Mercedes Wegwerfen
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Re: Äntligen en G!
Hynboholm wrote:Jag måste byta till 5-växlat innan jag kommer ner
Som det är nu krävs halva semestern för en tripp till Skåne...
Jag är helt säker på att de går med en 4 växlad låda med... så det kan du inte skylla på...
Chaabo wrote:Det är nog inte så där skitenkelt att få till ett tillstånd för körning på heden, men det är helt klart värt ett försök. Vi kan ju ha det i bakhuvudet och så får vi försöka ta tag i det när jag är hemma igen i sommar. Det hade ju varit riktigt kul med en G-träff.
Vad är det för G du har?
Det verkar helt klart vanligast med 460'or på forumet tycker jag, förresten verkar vi inte vara så många alls....
Men som sagt, en G-träff får vi spåna vidare på i sommar. Jag kommer vara ledig stora delar av sommaren efter den här utlandsresan, men under hela vecka 29 är det tänkt att jag skall vara där i privata ärenden med SBK, då skulle vi ju kunna höras för en "planeringsträff"!
Nä, vad jag förstått så är det långt ifrån enkelt...
Jag har en W463 300GD 92á Kort man
Du har säker sett den om du kollat på lite bilder här i forumet.
Re: Äntligen en G!
marenen wrote:Hynboholm wrote:Jag måste byta till 5-växlat innan jag kommer ner
Som det är nu krävs halva semestern för en tripp till Skåne...
Jag är helt säker på att de går med en 4 växlad låda med... så det kan du inte skylla på...
Klart det går!
Men det varvar ju som satan redan i 80km/h, och det orkar jag inte med i 100 mil...
Re: Äntligen en G!
Hynboholm wrote:Klart det går!
Men det varvar ju som satan redan i 80km/h, och det orkar jag inte med i 100 mil...
Min varvar ca 3000rpm i 100km/h är nog inte tänkt att man ska köra fortare än 80km/h... Eller får du byta till en lite nyare så kommer du ifrån problemet
Re: Äntligen en G!
WOW! Riktigt fin G. Fick mig att tänka på Dubaiutgåvor.
Lycka till med nya bilen!
/Mikael
Lycka till med nya bilen!
/Mikael
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Re: Äntligen en G!
Mike Bike wrote:WOW! Riktigt fin G. Fick mig att tänka på Dubaiutgåvor.
Lycka till med nya bilen!
/Mikael
Tack! Just nu går det sådär med regbesiktningen, men det löser sig nog snart.
BMW- By Mercedes Wegwerfen
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Re: Äntligen en G!
Uppdatering av forum är inte min starkaste sida, men om någon är intresserad följer här lite mer info.
Reg.bes är äntligen avklarad! Tack vare gott stöd från MB_Star här på forumet så har jag numera 3500kg dragvikt på min G. Frontbågen fick dock stryka på foten i besiktningen, det fanns ingen möjlighet att få den typgodkänd i Sverige. I min enfald trodde jag att det tyska typgodkännandet skulle gälla då båda nationerna är med i det här EU, men ack nej.
Men men, besiktigat blev det till slut, och de svenska skyltarna är på. I övrigt rullar bilen på fint, vissa problem med farthållaren, och växellådan växlar lite sent och hårt, annars luffar den på riktigt bra. Va hemma på leave från Afghanistan de två senast gångna veckorna, så då fick jag både kört och skruvat lite. Bland annat så åkte den ena ljuddämparen väck. Det hela började med ett avrostat avgassystem, och slutade med ett gott ljud! När jag väl kommer hem för gott, om ca sex veckor, så skall det bytas oljor, monteras dieselvärmare och justeras växellåda.
Hoppas ni har en underbar G-säsong där hemma. Sköt om er!
Reg.bes är äntligen avklarad! Tack vare gott stöd från MB_Star här på forumet så har jag numera 3500kg dragvikt på min G. Frontbågen fick dock stryka på foten i besiktningen, det fanns ingen möjlighet att få den typgodkänd i Sverige. I min enfald trodde jag att det tyska typgodkännandet skulle gälla då båda nationerna är med i det här EU, men ack nej.
Men men, besiktigat blev det till slut, och de svenska skyltarna är på. I övrigt rullar bilen på fint, vissa problem med farthållaren, och växellådan växlar lite sent och hårt, annars luffar den på riktigt bra. Va hemma på leave från Afghanistan de två senast gångna veckorna, så då fick jag både kört och skruvat lite. Bland annat så åkte den ena ljuddämparen väck. Det hela började med ett avrostat avgassystem, och slutade med ett gott ljud! När jag väl kommer hem för gott, om ca sex veckor, så skall det bytas oljor, monteras dieselvärmare och justeras växellåda.
Hoppas ni har en underbar G-säsong där hemma. Sköt om er!
BMW- By Mercedes Wegwerfen
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Åker: G350 Turbodiesel -92
In memory:
Audi A6 3.0 TDI quattro -05
ML400 CDI -02
SAAB 9-3 SC Vector 1.9TiD -06
300 CE -91
C250TDT -97
BMW 540iA -96
C220T CDI-00
Chevrolet S10 4WD 4.3L V6 -95
Honda CB 600 Hornet -07
SLK 230K -98
Opel Monterey 3.1 TDi
Opel Frontera 2.3 TDi
SAAB 90 -85
Honda VF 1000R -84
Honda XR500R -82
Re: Äntligen en G!
Hur går det med bilen?
Return to “G-Klass, M-Klass, GL-Klass, GLK, R-Klass samt V-Klass, Vito, Viano”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests