Hejsan.
har en w210 -97 där låscylindern till tändningslåset gick sönder.
Har bytt cylindern men får inte rattlåset att släppa. Går ej att vrida ens till radioläget.
Någon som vet hur rattlåset fungerar? Styrs det elektriskt?
Tack på förhand
/Alexander
Problem med tändningslås W210
Re: Problem med tändningslås W210
På min 270 -00 är det elektriskt, men jag har ingen "normal" nyckel, bara en svart klump som man vrider om låset med.
Din är ju innan facelift så den har väl vanlig nyckel och då borde det väl vara mekaniskt rattlås.
Innan låset gick sönder, hade du nån "fördröjning" på rattlåset från att du slog på nyckel eller gick rattlåset ur direkt ?
Man kan också höra en liten el-motor på dom som har el-rattlås.
Din är ju innan facelift så den har väl vanlig nyckel och då borde det väl vara mekaniskt rattlås.
Innan låset gick sönder, hade du nån "fördröjning" på rattlåset från att du slog på nyckel eller gick rattlåset ur direkt ?
Man kan också höra en liten el-motor på dom som har el-rattlås.
3 generationer S210 270CDI -00, S124 300TDT -92, W123 300D -81
Äger:
Audi 100 Avant 2.8 -94 "Ådi"
W115 240D 3.0 -75 "COJ" Ska säljas
Har haft:
S210 E 270 CDI T -00 REG "Viten"
S124 E 250 TD -96 AOP "Silvern"
W123 300 D -81 KXB "Gammeln"
W123 240 D aut -83 BCD "Gulingen"
S124 300 TDT 4-Matic -92 JHC
W123 200 B aut -83 KEG
S124 250 TD -87 MFK (hade gått 76000 när jag sålde den)
W201 190 E -85 BZO (AMG kjolar m.m. riktigt snygg på den tiden)
Några andra utan stjärna som inte bör nämnas
Re: Problem med tändningslås W210
GammelMan wrote:På min 270 -00 är det elektriskt, men jag har ingen "normal" nyckel, bara en svart klump som man vrider om låset med.
Din är ju innan facelift så den har väl vanlig nyckel och då borde det väl vara mekaniskt rattlås.
Innan låset gick sönder, hade du nån "fördröjning" på rattlåset från att du slog på nyckel eller gick rattlåset ur direkt ?
Man kan också höra en liten el-motor på dom som har el-rattlås.
Ok. Då är det mekaniskt.
Verkar underligt om rattlåset gav upp samtidigt som cylindern.
Kolven som går ned i rattlåset verkar ju knappast vara någon avancerad konstruktion, bör väl gå lika bra med en skruvmejsel om man samtidigt vrider cylindern till radioläget. Fungerar dock ej, är helt stumt. växellådsspärren & bromspedal nedtryckt.
Re: Problem med tändningslås W210
Kan ju vara om du inte fått det i exakt rätt läge.
Har inte bytt på en MB, men på en VW för många år sen och har för mej att det var lite pillrigt.
Har inte bytt på en MB, men på en VW för många år sen och har för mej att det var lite pillrigt.
3 generationer S210 270CDI -00, S124 300TDT -92, W123 300D -81
Äger:
Audi 100 Avant 2.8 -94 "Ådi"
W115 240D 3.0 -75 "COJ" Ska säljas
Har haft:
S210 E 270 CDI T -00 REG "Viten"
S124 E 250 TD -96 AOP "Silvern"
W123 300 D -81 KXB "Gammeln"
W123 240 D aut -83 BCD "Gulingen"
S124 300 TDT 4-Matic -92 JHC
W123 200 B aut -83 KEG
S124 250 TD -87 MFK (hade gått 76000 när jag sålde den)
W201 190 E -85 BZO (AMG kjolar m.m. riktigt snygg på den tiden)
Några andra utan stjärna som inte bör nämnas
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests