Farsan har en E320cdi -01 som har gått 12000mil, den är svårstartad när
det är kallt ute (under +10 grader). Den startar till, går i 15sekunder
sedan stannar den och han får mala på ganska länge innan den startar
igen.
Är det någon här som vet vad det kan bero på?
mvh Henrik
Svårstartad E320CDI -01
-
- Prospect
- Posts: 29
- Joined: Tue 28 Sep, 2004 09:07
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Prospect
- Posts: 29
- Joined: Tue 28 Sep, 2004 09:07
- Location: Karlstad
- Contact:
M@rke wrote:låter som att han har läckage på bränslet någon stans. kan vara vid bränslefilter huset någonstans.
Inte mitt kompetensområde men när jag var inne hos min "mercameckare" så kom en likadan bil (kanske annan årsmodell) in med det problemet och mekanikern svarade per automtik stupsäkert att det var oringarna kring dieselfiltret, eller alldeles kring det, som inte tätar när det är kallt. /Micke
-
- Prospect
- Posts: 29
- Joined: Tue 28 Sep, 2004 09:07
- Location: Karlstad
- Contact:
mickemerca wrote:M@rke wrote:låter som att han har läckage på bränslet någon stans. kan vara vid bränslefilter huset någonstans.
Inte mitt kompetensområde men när jag var inne hos min "mercameckare" så kom en likadan bil (kanske annan årsmodell) in med det problemet och mekanikern svarade per automtik stupsäkert att det var oringarna kring dieselfiltret, eller alldeles kring det, som inte tätar när det är kallt. /Micke
Ok, tack
Då ska jag kolla efter läckan.
M@rke wrote:de finns som inga o ringar kring bränsle filtret på dom där de sitter ungefär som oljefiltret inte riktigt säker
Det sitter ett insatsfilter i den inne i den svarta burken o när du tar isär den så ser du det ska sitta en o-ring mellan burken o locket det är ganska vanligt att det läcker där så smör gärna i o-ringen med lite olja o dra inte åt för hårt (momentet står på locket)
![Image](http://i1336.photobucket.com/albums/o655/lidasmb/sl2_zps5e38da00.jpg)
Patrik Lindblom 69:a
moccasvart SL 65 AMG -09
Diamantvit E 350 CDI 4-matic Kombi -14
svart Dodge Ram -08 6.7 cummins
Ferrari 355 GTS
2300hp/4100Nm
Jag hade liknande problem med min. Hade också bränsleläckage. Det började med att den var svårstartad vid kall väderlek slutade med att den vägrade starta så fort den stod i uppförsbacke. Den sög hellre luft än bränsle när den stod så.
Hade den inlämnad flera gånger och bytte varenda o-ring som fanns. Det som till slut hjälpte och som verkstaden hade missat var att byta de kruttorra returslangarna som går mellan spridarna.
Hade den inlämnad flera gånger och bytte varenda o-ring som fanns. Det som till slut hjälpte och som verkstaden hade missat var att byta de kruttorra returslangarna som går mellan spridarna.
![Image](http://www.mbsca.com/gallery/albums/userpics/1%7E3.jpg)
![Image](http://www.mbsca.com/gallery/albums/userpics/3%7E1.jpg)
![Image](http://www.mbsca.com/gallery/albums/userpics/2%7E2.jpg)
Kennet Gustafsson
C270 CDI-02 - Kombi - Elegance - Designosilver
Audi TT 1,8T Quattro-03 - Misanoröd Pärleffekt
C250 TDT-98 - Sport - Turmalingrön metallic - Avantgardegrill (Såld)
190D-88 - Vit (Såld)
190D-87 - Vit (Såld)
-
- Prospect
- Posts: 29
- Joined: Tue 28 Sep, 2004 09:07
- Location: Karlstad
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests