![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![#Beer :drinking:](./images/smilies/new_all_coholic.gif)
Mr-sportline wrote:ja men vafan är det inte i rostfritt så vad tror du händer när man får salt på de.
M116 wrote:Egentligen spelar varken märke på bil eller miltalen nån större roll när avgassystem rostar. Det är snarare antal kallstarter, korta körsträckor och kondensen inuti systemet som avgör livslängden på ditt avgassystem.
Det enda som hjälper är långa körsträckor efter kallstart och rostfritt system. Dock försvinner ljuddämparfyllningen efter ett tag på dessa åxå, så några livslånga kompisar är dessa inte heller.
Mr-sportline wrote:... men att nått förutom diamanter är för evigt är fel att tro
Winis Mbsca wrote:Finns 2 anledningar till att man inte monterar rostfritt orginal.
1. Givetvis en kostnadsfråga. Byta ut avgassystemet = Mer pengar till Mercedes. Simpelt, en affärsidé som de flesta bilfabrikat lever på.
2. Ljudet. Resonansen i ett rostfritt system är betydligt högre än ett i vanlig plåt. Vet många (framför allt äldre) som ångrat sina inköp av rostfria system, då det efter detta blivit mycket mer oljud i bilen.
R171 wrote:3. Tyngre med allt det för med sig. Sämre bränslekostnader, prestanda och avgasvärden..
Andra chocken kommer när du hör vad Mercedes ska ha för en ny
N! wrote:Mr-sportline wrote:... men att nått förutom diamanter är för evigt är fel att tro
Ge mig "fri lejd" en hammare och den finaste diamant du har om du törs!
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests