Och jag som sagt.....aldrig en W210:a
Är nu och kollar på en 2002:a lågmilare.
Misstänkt bytta framskärmar pga viss nyansskillnad.
Är det möjligt att manipulera miltalet då jag har
en känsla av att den ev gått längre?
Import 2004
köp av 210:a
- MB S-KLASSE
- Hedersmedlem
- Posts: 1625
- Joined: Sun 21 Dec, 2003 20:21
köp av 210:a
W212, W204, W169
Re: köp av 210:a
MB S-KLASSE wrote:Är det möjligt att manipulera miltalet då jag har
en känsla av att den ev gått längre?
Givetvis går det.
- MB S-KLASSE
- Hedersmedlem
- Posts: 1625
- Joined: Sun 21 Dec, 2003 20:21
Re: köp av 210:a
Ok.... så är det nog men kräver säkert en "expert/proffs" att kunna göra detta.
W212, W204, W169
Re: köp av 210:a
MB S-KLASSE wrote:Ok.... så är det nog men kräver säkert en "expert/proffs" att kunna göra detta.
http://www.blocket.se/stockholm?q=m%E4tarservice
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: köp av 210:a
Vad ska man säga....?
Re: köp av 210:a
svnartis wrote:Vad ska man säga....?
Att det är fullt möjligt, och kineserna säljer erforderliga verktyg för inte alltför dyra pengar....
- MB S-KLASSE
- Hedersmedlem
- Posts: 1625
- Joined: Sun 21 Dec, 2003 20:21
Re: köp av 210:a
MB S-KLASSE wrote:Här borde ju blocket agera......
Trist och oseriöst
Ja det var klumpigt formulerat.
Det borde ju ha stått:
"Jag kan justera den begagnade hastighetsmätare som du köpt på skroten så att den visar det korrekta miltal din bil har rullat"
- MB S-KLASSE
- Hedersmedlem
- Posts: 1625
- Joined: Sun 21 Dec, 2003 20:21
Re: köp av 210:a
Lågmilare eller långmilare.....
Rost fanns ,småbubblor lite här och var.
Som vanligt på denna hopplösa modell.
Fin bil för övrigt men vad hjälper det när kaross
kvalitén är urusel
Rost fanns ,småbubblor lite här och var.
Som vanligt på denna hopplösa modell.
Fin bil för övrigt men vad hjälper det när kaross
kvalitén är urusel
W212, W204, W169
Re: köp av 210:a
MB S-KLASSE wrote:Lågmilare eller långmilare.....
Rost fanns ,småbubblor lite här och var.
Som vanligt på denna hopplösa modell.
Fin bil för övrigt men vad hjälper det när kaross
kvalitén är urusel
Nej precis, du har nog följt min tråd om renoveringen av min 210:a... har du inte alltför mycket tid&intresse för rostlagning så skippa en halvrisig 210. Skippa en 210:a helst helt, för även om du hittar en som verkar rostfri så kommer den smygandes...
Tyvärr, jag gillar 210:an skarpt, men jag gillar inte kvaliten när det gäller karossen/rostskyddet..
Och tyvärr är inte min till salu heller.. Var en som frågade igår på en parkering om jag ville sälja..det blev blankt nej från mig. Inga priser diskuterades heller för det blir ingen försäljning av denna
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: köp av 210:a
Vad som är kul är att min s210 har rullat dryga 60000 mil och det är inte ens bytt bromsrör : ) ej heller nivårör!!
Re: köp av 210:a
Bandit wrote:Vad som är kul är att min s210 har rullat dryga 60000 mil och det är inte ens bytt bromsrör : ) ej heller nivårör!!
Det är exponeringstiden för saltslask, inte miltalet som avgör korrosionsdjupet.
Så antingen har din bil körts på vägar utan salt, eller så har den körts väldigt fort!
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: köp av 210:a
Ja visst är det väl så...lr så har någon ägare tvättat utav bara hvete!! Faktum är att den gått som taxi första åren i Stockholm
Re: köp av 210:a
Bandit wrote:Ja visst är det väl så...lr så har någon ägare tvättat utav bara hvete!! Faktum är att den gått som taxi första åren i Stockholm
Om bilen rullar hela tiden eller om den står och jäser i ett fuktigt garage med saltslask på hela underredet torde vara egalt.
Gissningsvis har väl chauffören åkt förbi en tvätthall när han gått av sitt pass. Det tror jag är modellen.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: köp av 210:a
Hoppar på denna tråd så slipper jag göra en ny,samt hoppas jag på lite hjälp!
Säger som ts har gjort, "aldrig en 210:a" men kollat runt lite och tidigare har jag tyckt att dessa bilar är vidunderligt fula men har helt ändrar syn på dem! Då jag börjar få ihop min w123a är jag sugen på att prova någon ny mercedes (diesel såklart) samt så börjar jag bli lite less på att bli bortprioriterad då man skall åka nånstans längre pga av komfort osv (skitsnack! ).
Och som det lutar åt nu så gäller antingen en w124a eller en w210 och skulle behöva lite köp råd & tips om det nu skulle visa säg att jag åker och kollar på en 210! Detta gäller främst sedan då jag fortfarande tycker att kombin är..ja inte så vacker om jag utrycker mig så.
Det jag vet av är rosten,och att dessa bokstavligen har noll rostskydd om de inte har blivit omhändertagna (gäller såklart de flesta bilar mer eller mindre), så det jag är mest intresserad är av allt runt om! El (är livrädd elfel,då jag haaaaatar elfel!) samt motor och upphängningar på dessa,vad ska jag kolla efter vid ev. koll/köp?
Vad ska man vara beredd på att ge för en ev. fräsch 220cdi? skillnad på icke facelift vs facelift t.ex?
Är mer hemma på äldre mercedes och är en ekonomisk person av mig men nu är det kanske dags att lägga ner en lite större slant på en bil så man kan åka iväg och dra husvagn/släp med en par skotrar osv.
/nylanderz
Säger som ts har gjort, "aldrig en 210:a" men kollat runt lite och tidigare har jag tyckt att dessa bilar är vidunderligt fula men har helt ändrar syn på dem! Då jag börjar få ihop min w123a är jag sugen på att prova någon ny mercedes (diesel såklart) samt så börjar jag bli lite less på att bli bortprioriterad då man skall åka nånstans längre pga av komfort osv (skitsnack! ).
Och som det lutar åt nu så gäller antingen en w124a eller en w210 och skulle behöva lite köp råd & tips om det nu skulle visa säg att jag åker och kollar på en 210! Detta gäller främst sedan då jag fortfarande tycker att kombin är..ja inte så vacker om jag utrycker mig så.
Det jag vet av är rosten,och att dessa bokstavligen har noll rostskydd om de inte har blivit omhändertagna (gäller såklart de flesta bilar mer eller mindre), så det jag är mest intresserad är av allt runt om! El (är livrädd elfel,då jag haaaaatar elfel!) samt motor och upphängningar på dessa,vad ska jag kolla efter vid ev. koll/köp?
Vad ska man vara beredd på att ge för en ev. fräsch 220cdi? skillnad på icke facelift vs facelift t.ex?
Är mer hemma på äldre mercedes och är en ekonomisk person av mig men nu är det kanske dags att lägga ner en lite större slant på en bil så man kan åka iväg och dra husvagn/släp med en par skotrar osv.
/nylanderz
Mercedes-Benz W201 190E 2.3 -90 'Såld'
Mercedes-Benz W123 250D -83 'Såld med en stor tår i ögat..'
Mercedes-Benz W202 220CDI -99 'såld'
Chevrolet Silverado 1500 Z71 6.5TD -97 'truuucken'
Mercedes-Benz S211 280CDI -09 "Das beste oder nichts"
Mercedes-Benz W123 250D -83 'Såld med en stor tår i ögat..'
Mercedes-Benz W202 220CDI -99 'såld'
Chevrolet Silverado 1500 Z71 6.5TD -97 'truuucken'
Mercedes-Benz S211 280CDI -09 "Das beste oder nichts"
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 22 guests