Hej!
Min -98:as E430 fuktar olja vid tråget, kikade runt idag och kom fram till att det verkar komma ifrån oljenivågivaren.
Förslag på hur jag byter tätning där?
Tack på förhand
Nivågivare, olja, E430, läcker, hur byta?
Nivågivare, olja, E430, läcker, hur byta?
V60 T8 R-Design -20
E350 cdi AMG S212 -10
330i Cab E46 M-sport -01
E350 cdi AMG S212 -10
330i Cab E46 M-sport -01
Re: Nivågivare, olja, E430, läcker, hur byta?
Töm ur oljan och ta bort nivågivaren, ny tätning! går nog bra
Re: Nivågivare, olja, E430, läcker, hur byta?
Tyckte jag läste att tråget måste ned...
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Nivågivare, olja, E430, läcker, hur byta?
Tyckte jag också läste någonstans om att tråget behövde komma av?
Måste ta en närmare kik någon dag...
Måste ta en närmare kik någon dag...
V60 T8 R-Design -20
E350 cdi AMG S212 -10
330i Cab E46 M-sport -01
E350 cdi AMG S212 -10
330i Cab E46 M-sport -01
Re: Nivågivare, olja, E430, läcker, hur byta?
Jag skrev för ett tag sedan, men i så fall handlade det om M119, inte M113.
På M119 måste tyvärr tråget ned, vad som gäller på M113 har jag ingen aning om.
På M119 måste tyvärr tråget ned, vad som gäller på M113 har jag ingen aning om.
Re: Nivågivare, olja, E430, läcker, hur byta?
Ska du sälja den redan ?
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: Nivågivare, olja, E430, läcker, hur byta?
Marie wrote:Jag skrev för ett tag sedan, men i så fall handlade det om M119, inte M113.
På M119 måste tyvärr tråget ned, vad som gäller på M113 har jag ingen aning om.
För att förtydliga, det räcker med nedre/främre delen av tråget/sumpen på M119, så motorn kan lugnt sitta kvar. Bara söligt och kletigt.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 25 guests