Blev lite sugen på denna bil jag hittade i Tyskland:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=3
Säljaren hävdar att den har säkerhetsklass B6, vilket är skapligt högt om jag förstår saken rätt. Går denna bil att registrera i Sverige eller kommer det bli något tjafs om att endast myndigheter etc får ha dessa bilar ? (Och nej jjag ska inte uföra något terrordåd utan tycker bara den vore frän att ha)
Utdrag ur EPC:
SONDERSCHUTZ CODE 979 W 210 E 42
%07806602 HECKSCHEIBE HEIZBAR BEI POLYCARBONVERGLASUNG
%07806502 FENSTERHEBER ELEKTRISCH VORN LINKS
%05771201 VERKLEIDUNG FAHRERTÜR LINKS STOFF, ELEGANCE MIT
SIDEBAG
%05771202 VERKLEIDUNG FAHRERTÜR RECHTS STOFF, ELEGANCE
MIT SIDEBAG
%05771601 VERKLEIDUNG FONDTÜRE RECHTS UND LINKS STOFF
%07800265 GEFÄHRDETEN ALARM SYSTEM (GAS)
05759707 SCHALTERAUSSCHNITT ZUS. IN ZB ABDECKUNG UNTEN
(LÖSCHTASTE FÜR GAS)
ZUS.VERTEILER:
HERREN IHLEIN OFD E403
KEICHER MOSP E152
PFEFFER OFA E200
DR.REISS OFG E402
SCHÄFER OLM E203
DR.STEEGMÜLLER OGM E201
TEKATH MOGF1 E282
KAUER QMG E255
SCHWERDT MOSP E152
UT:
HERREN BAUR EP/GSK C407
DRÜCKER EP/GER C320
ANDERS 010/PSG T242
SCHMITT VN/RS Z503
Mercedes E420 Guard/sonderschutz
Mercedes E420 Guard/sonderschutz
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96
S500 Coupe Designo -96
Re: Mercedes E420 Guard/sonderschutz
hehe, undrar vad glasförsäkringen är på vindrutan
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: Mercedes E420 Guard/sonderschutz
Fick höra av en ganska säker källa att listpriset på en skottsäker vindruta till en Audi A8 går loss på härliga 93000 kr.
Skulle tro att det är nått liknande för en mercedes
Skulle tro att det är nått liknande för en mercedes
- DieselThomsen
- Hedersmedlem
- Posts: 1217
- Joined: Sat 07 Jun, 2008 00:47
- Location: Nyköping
- Contact:
Re: Mercedes E420 Guard/sonderschutz
100 000 för en rostig 210 servad med Shell Helix?? Ja de ska väl vara du de Felix
W164 320 CDI 4matic -06, 723U CUBANITE SILVER
W203 320 CDI Manuell -05, 747U PERLITE GRAY
W123 200 (OM603.960) -82, 940 MARINEBLAU
W203 320 CDI Manuell -05, 747U PERLITE GRAY
W123 200 (OM603.960) -82, 940 MARINEBLAU
Re: Mercedes E420 Guard/sonderschutz
DieselThomsen wrote:100 000 för en rostig 210 servad med Shell Helix?? Ja de ska väl vara du de Felix
Men hallå kolla svaren ovan, bara vindrutan är ju värd priset, resten får jag ju på köpet
Får väl höra av mig till transportstyrelsen angående reggningen, bäst att vara på den säkra sidan..
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96
S500 Coupe Designo -96
Re: Mercedes E420 Guard/sonderschutz
Jag har svårt att tänka mig att registreringen skall bli något problem - i synnerhet inte då den är bepansrad från Mercedes, men vad blir den viktberäknade fordonsskatten?
Re: Mercedes E420 Guard/sonderschutz
När KVD säljer gamla pengatransportbilar med pansarglas (sprinter och liknande) skriver dom att det krävs tillstånd för att köra dom.
Re: Mercedes E420 Guard/sonderschutz
Hej!
Jag vet inte hur tung en sådan bil är*, men om totalvikten överstiger 3,5 ton så räknas den som tung personbil. För att få framföra en sådan på B-körkort måste detta vara äldre än -96 vill jag minnas. Annars behövs C-behörighet. Detta är även fallet om B-kortet är äldre än -96, men av någon anledning varit återkallat efter -96. Det behöver inte vara ett så långt återkallande att ny uppkörning krävts, utan det räcker med en kort spärrtid.
*Jag har några gånger för nöjes skull kollat upp data på skyddsklassade fordon, och då har även exempelvis en Volvo 960 eller S90 överstigit 3,5 tons totalvikt.
Jag vet inte hur tung en sådan bil är*, men om totalvikten överstiger 3,5 ton så räknas den som tung personbil. För att få framföra en sådan på B-körkort måste detta vara äldre än -96 vill jag minnas. Annars behövs C-behörighet. Detta är även fallet om B-kortet är äldre än -96, men av någon anledning varit återkallat efter -96. Det behöver inte vara ett så långt återkallande att ny uppkörning krävts, utan det räcker med en kort spärrtid.
*Jag har några gånger för nöjes skull kollat upp data på skyddsklassade fordon, och då har även exempelvis en Volvo 960 eller S90 överstigit 3,5 tons totalvikt.
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests