210 430 4-matic

E-Klassen, tillverkades mellan 1996-2002.
User avatar
V70tdi
Guru
Guru
Posts: 2829
Joined: Wed 04 Apr, 2007 16:54
Location: Rö / Rimbo
Contact:

Re: 210 430 4-matic

Postby V70tdi » Wed 05 Dec, 2018 00:05

Ser ju välhållen ut i karossen :thumbright:
Mercedes E 270cdi -02
XC90 D5 -08 Image
Chevrolet Suburban Z71 flexifuel -03 Image
Cheva Tahoe -96 Image
Cheva 3500 6.5TD

axelvic
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 125
Joined: Fri 10 Feb, 2012 18:44
Location: Höganäs

Re: 210 430 4-matic

Postby axelvic » Wed 05 Dec, 2018 09:08

Ja, den ser ju fin ut!
---
2000 E430 T 4matic

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: 210 430 4-matic

Postby pasi » Wed 05 Dec, 2018 23:53

till salu nu :-) vill fokusera på min tdt så därför känner jag att det är bättre att sälja denna..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

User avatar
Mimmi
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1814
Joined: Mon 28 Jul, 2008 22:58
Location: Kinna

Re: 210 430 4-matic

Postby Mimmi » Thu 06 Dec, 2018 01:00

Hej Pasi!

Här går det snabbt undan i svängarna :-).
Så sent som i går, eller i morse, bjöd Du ut Peugeoten här på Forum för E430 var SÅ mycket bättre...
För att vara en 210 ser den väldigt fin ut. Kanske den inte är så fin/bra som den ser ut nu när Du hunnit undersöka den riktigt ordentligt?
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: 210 430 4-matic

Postby pasi » Thu 06 Dec, 2018 09:35

Mimmi wrote:Hej Pasi!

Här går det snabbt undan i svängarna :-).
Så sent som i går, eller i morse, bjöd Du ut Peugeoten här på Forum för E430 var SÅ mycket bättre...
För att vara en 210 ser den väldigt fin ut. Kanske den inte är så fin/bra som den ser ut nu när Du hunnit undersöka den riktigt ordentligt?


den är ju gammal bilen så det finns ju att göra och börjar jag pilla med den så går det både tid och pengar till den, det som jag behöver lägga på tdt med.. men vi får se, komforten i denna är ljusår bättre än i peugeoten..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: 210 430 4-matic

Postby Marie » Thu 06 Dec, 2018 13:10

pasi wrote:
Mimmi wrote:Hej Pasi!

Här går det snabbt undan i svängarna :-).
Så sent som i går, eller i morse, bjöd Du ut Peugeoten här på Forum för E430 var SÅ mycket bättre...
För att vara en 210 ser den väldigt fin ut. Kanske den inte är så fin/bra som den ser ut nu när Du hunnit undersöka den riktigt ordentligt?


den är ju gammal bilen så det finns ju att göra och börjar jag pilla med den så går det både tid och pengar till den, det som jag behöver lägga på tdt med.. men vi får se, komforten i denna är ljusår bättre än i peugeoten..


Det finns nog någon hund begraven som kan förklara varför den bytt ägare sex gånger på sju år...
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: 210 430 4-matic

Postby pasi » Thu 06 Dec, 2018 14:19

Marie wrote:
pasi wrote:
Mimmi wrote:Hej Pasi!

Här går det snabbt undan i svängarna :-).
Så sent som i går, eller i morse, bjöd Du ut Peugeoten här på Forum för E430 var SÅ mycket bättre...
För att vara en 210 ser den väldigt fin ut. Kanske den inte är så fin/bra som den ser ut nu när Du hunnit undersöka den riktigt ordentligt?


den är ju gammal bilen så det finns ju att göra och börjar jag pilla med den så går det både tid och pengar till den, det som jag behöver lägga på tdt med.. men vi får se, komforten i denna är ljusår bättre än i peugeoten..


Det finns nog någon hund begraven som kan förklara varför den bytt ägare sex gånger på sju år...


och jag har en bra förklaring till dom senaste 3, men det tar jag inte här.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: 210 430 4-matic

Postby pasi » Thu 06 Dec, 2018 14:20

Är väl inte konstigt att såna här bilar byter ägare ofta, folk inser inte ofta vad det kostar att äga dessa bilar. Svårare än så är det inte..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: 210 430 4-matic

Postby pasi » Thu 06 Dec, 2018 15:04

Vilka tändstift rekommenderas till denna motor, tänkte höra med er som har erfarenheter av dessa motorer.. Finns ju en uppsjö av olika märken och priser. Märkesstift kostar runt 100kr/st, sen finns det billiga för 30kr/st, rätt stor skillnad när det går åt 16st :-D Men vill inte köpa nåt som inte fungerar till motorn..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: 210 430 4-matic

Postby pasi » Thu 06 Dec, 2018 19:13

på taxiteile finns bosch stift för 5,99 euro styck. Kanske ska beställa därifrån..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: 210 430 4-matic

Postby Marie » Thu 06 Dec, 2018 23:46

pasi wrote:Är väl inte konstigt att såna här bilar byter ägare ofta, folk inser inte ofta vad det kostar att äga dessa bilar. Svårare än så är det inte..


En Merca har ungefär samma milkostnad under hela sin livstid. I början är det värdeminskning, senare blir det reparationer...
Det vet väl vartenda småbarn?
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: 210 430 4-matic

Postby pasi » Fri 07 Dec, 2018 08:48

Marie wrote:
pasi wrote:Är väl inte konstigt att såna här bilar byter ägare ofta, folk inser inte ofta vad det kostar att äga dessa bilar. Svårare än så är det inte..


En Merca har ungefär samma milkostnad under hela sin livstid. I början är det värdeminskning, senare blir det reparationer...
Det vet väl vartenda småbarn?

återigen Marie, har du inget vettigt att skriva så skriv inte.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

kölis
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 162
Joined: Thu 07 Jun, 2012 18:46

Re: 210 430 4-matic

Postby kölis » Fri 07 Dec, 2018 12:31

Vad gäller tändstift så ska ju dessa motorer ha platinastift och de kostar ca 150:-/st om man köper rätt modell. Visst finns det stift för 60:-/st också men de är inte rätt sort och håller kanke 2500 mil medans plinastjften håller 10000 mil. Sätter man i vanliga stift så kostar dom 240:-/st på 10000 mila körning, alltså dyrare. Sedan är det dessutom ett j-a jobb att byta dom. Jag skulle definitivt sätta i de dyra rätta stiften.

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: 210 430 4-matic

Postby pasi » Fri 07 Dec, 2018 12:37

kölis wrote:Vad gäller tändstift så ska ju dessa motorer ha platinastift och de kostar ca 150:-/st om man köper rätt modell. Visst finns det stift för 60:-/st också men de är inte rätt sort och håller kanke 2500 mil medans plinastjften håller 10000 mil. Sätter man i vanliga stift så kostar dom 240:-/st på 10000 mila körning, alltså dyrare. Sedan är det dessutom ett j-a jobb att byta dom. Jag skulle definitivt sätta i de dyra rätta stiften.

Tack för hjälpen :)
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990


Return to “W210”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests