luftbälgar bak!

E-Klassen, tillverkades mellan 2002-2009.
Bateman
Expert
Expert
Posts: 495
Joined: Thu 15 Apr, 2004 20:48

Re: luftbälgar bak!

Postby Bateman » Mon 29 Jun, 2015 16:49

Van der Verhart wrote:Det ska inte justeras,original fästet monteras på den platta delen av KH-stången och då blir den i rätt läge.
Om fästet gått av så är förmodligen kullederna på staget stumt.
Kostar inte mycket original,så det är inte värt att göra själv och få fel läge på givaren.


Ja, kullederna på det gamla staget var väldigt tröga jämfört med de nya. Det nya fästet gick som sagt bara att montera på ett sätt, men jag tyckte att bilen blev lite väl låg nu. Som jag har förstått det så går höjden bak bara att justera med hjälp av en Star-dator?

Men dessutom har jag upptäckt att jag har ett litet läckage någonstans. Om bilen får stå i över en vecka så sjunker den bak. Men det är inget som jag har tänkt på tidigare eftersom bilen alltid använts minst ett par gånger i veckan. Jag har läst mig till att eftersom den sjunker lika mycket på båda sidorna så bör det inte vara läckage i någon bälg. Hittar ingenting med läckspray vid t-kopplingen bak eller framme vid pumpen. Det måste ju vara ett otroligt litet läckage med tanke på att det ju är relativt högt tryck i systemet och det inte märks förrän efter en vecka.

Finns det några ställen där det är vanligt med läckage?


Return to “W211”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests