Problem med GPS och inställning av klockan.

E-Klassen, tillverkades mellan 2002-2009.
bolla
Medlem
Medlem
Posts: 58
Joined: Sat 08 Jul, 2006 13:12

Problem med GPS och inställning av klockan.

Postby bolla » Mon 06 Jul, 2015 20:38

Hej,finns de någon som har lyckats få samma problem som jag fick i fredags???Knappade in en adress på min gps och tryckte på "starta målstyrning"Blev ganska förvånad när jag insåg att jag åkte söderut i skärmen men västerut i verkligheten,dessutom så hamnade jag flera mil fel desto längre jag körde,stoppade målsökningen efter en stund,fick använda telefonen ist.för att hitta.Dagen efter var bilen i princip död,ingen ström i batteriet och de hjälpte inte att ladda heller,bytte huvudbatteriet(de lilla fram bytte jag i våras)Allt verkar funka nu förutom att jag fortfarande är helt fel på kartan i gps:en och att de går endast att få timmarna att visa rätt i klockan,minuterna går bara att ställa i de läget som den har fått för sig är rätt.Verkar som att nåt har blivit fel med positionen av min bil eller???Kul om någon har en aning om vad som har hänt :)

User avatar
snepo
Proffs
Proffs
Posts: 254
Joined: Fri 18 Apr, 2014 05:32
Location: Eskilstuna

Re: Problem med GPS och inställning av klockan.

Postby snepo » Tue 07 Jul, 2015 17:50

bolla wrote:Hej,finns de någon som har lyckats få samma problem som jag fick i fredags???Knappade in en adress på min gps och tryckte på "starta målstyrning"Blev ganska förvånad när jag insåg att jag åkte söderut i skärmen men västerut i verkligheten,dessutom så hamnade jag flera mil fel desto längre jag körde,stoppade målsökningen efter en stund,fick använda telefonen ist.för att hitta.Dagen efter var bilen i princip död,ingen ström i batteriet och de hjälpte inte att ladda heller,bytte huvudbatteriet(de lilla fram bytte jag i våras)Allt verkar funka nu förutom att jag fortfarande är helt fel på kartan i gps:en och att de går endast att få timmarna att visa rätt i klockan,minuterna går bara att ställa i de läget som den har fått för sig är rätt.Verkar som att nåt har blivit fel med positionen av min bil eller???Kul om någon har en aning om vad som har hänt :)


Hade liknande fel på min antennkabeln hade ärgat sönder i skarven i bakluckan.Köpte ny antenn på Elfa.Nu funkar det igen och klockan går att ställa in även minuterna.

bolla
Medlem
Medlem
Posts: 58
Joined: Sat 08 Jul, 2006 13:12

Re: Problem med GPS och inställning av klockan.

Postby bolla » Tue 07 Jul, 2015 22:34

Tack för tipset SNEPO,ska kolla om jag hitta nåt i helgen :)

User avatar
Kristian
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 345
Joined: Mon 23 Jan, 2006 11:26
Location: Göteborg

Re: Problem med GPS och inställning av klockan.

Postby Kristian » Fri 24 Jul, 2015 09:22

Jag har samma problem ibland. Tycks vara att GPS-antennen glappar.
Image

bolla
Medlem
Medlem
Posts: 58
Joined: Sat 08 Jul, 2006 13:12

Re: Problem med GPS och inställning av klockan.

Postby bolla » Sat 25 Jul, 2015 18:20

Jag har inte haft tid att leta fel ännu,kollade bara så antennen satt i vid huvudenheten.Någon som vet hur kabeln går och om de finns fler skarvar på den?Jag har kombin om den sitter annorlunda än sedanen.Konstigt att positionen på min bil ändras fast den inte hittar någon satellit????Just nu är min position mitt i Östersjön :)

User avatar
snepo
Proffs
Proffs
Posts: 254
Joined: Fri 18 Apr, 2014 05:32
Location: Eskilstuna

Re: Problem med GPS och inställning av klockan.

Postby snepo » Fri 31 Jul, 2015 09:48

Så var min oxå position i tyskland fast inga satelliter.Skarven på sedanen sitter,lite upp till höger om dvd spelaren.Man ser den direkt när man tar bort klädseln.Min var som pulver när jag tog i den.Köpte ny antenn på Elfa och en uppdaterad skiva på Blocket.Fungerar klockrent nu


Return to “W211”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests