Köpråd 320 CDI -07

E-Klassen, tillverkades mellan 2002-2009.
User avatar
Mimmi
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1814
Joined: Mon 28 Jul, 2008 22:58
Location: Kinna

Re: Köpråd 320 CDI -07

Postby Mimmi » Thu 03 Nov, 2016 23:34

Hej!

Att 7H Bil skulle vara aukt.MB verkstad har jag aldrig påstått, det framgår också i mitt inlägg. De är inte heller aukt Maserati, Ferrari eller Lamborghiniverkstad, då finns det andra verkstäder här. Det är en annan firma som säljer den, och som köpt den av Hedins i Göteborg.

Förre ägaren har servat bilen på den verkstaden, och vad han beställt vet ingen, han kanske inte beställt en full service, vem vet? Jag vet av egen erfarenhet att somliga kunder inte beställde alla delar i en service, utan valde ut vad de ville ha gjort, och självklart får kunden vad han beställer.
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!

User avatar
Merca-Hakan
Guru
Guru
Posts: 2833
Joined: Wed 14 Dec, 2005 20:26
Location: Norrland

Re: Köpråd 320 CDI -07

Postby Merca-Hakan » Sat 05 Nov, 2016 20:00

Feliks wrote:
Edit: Missade visst den lilla detaljen att du bor i Norrland, då är det kanske inte att "bara åka och kolla på den" :mrgreen: :mrgreen:


Haha jo jag har nästan 95 mil enkel så det känns inte så nice att köra dit och sen åka hem utan att bytt bil :lol:

Tanken var att byta in min 220cdi som har rullat dryga 17ooo mil.
Känns som att jag vill ha mer att köra med och lite mer utrustning än vad jag har nu, Elegance paket, och 220in känns lite "surrig" vid landsvägskörning kring 110-120 km/h.

Jag pendlar till jobbet ska väll tilläggas också, men körglädje och få lite högre bränslepeng gör inte något så direkt.
Men klurar även en del på det där med bränslevärmare och det hade varit minst sagt trevligt!
Samt ifall firman kan sträcka sig till att göra en hyfsat schyst deal över telefon så man inte åker ner och sen spricker det.

Man kanske borde vänta lite och kliva upp till w212 istället om säg ett halvår då de kanske ligger lite lägre i pris, men jag gillar w211 lite mer nästan.

Så jag ska greppa telefon i veckan och ringa och kolla, det kostar bara ett samtal till en början i all fall! :-)

Tack för råd och tips!
Håkan -84


Return to “W211”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests