AC av/på

E-Klassen, tillverkades mellan 2009-2016
torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: AC av/på

Postby torake » Mon 21 May, 2012 12:18

På clasohlsson finns det minitermometrar cirka 3cm långa (trepack för 29, satte sådana vid termostaten till golvvärmen i varje rum), tejpa fast ett par i luftutsläppen i instrumentpanelen och kolla vad du har för värde om du kör en sväng med full kyla och fullt blås.

Under 10 grader tycker jag det skall vara iallafall. Kan kontrollmäta sen i min S203, som just har varit på AC-service om du vill. Dock har jag ju en lite enklare klimatanläggning.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
von_skunck
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 77
Joined: Thu 08 Mar, 2012 00:43
Location: Norrtälje

Re: AC av/på

Postby von_skunck » Wed 18 Jul, 2012 23:08

Hjälper ingen men kankse tröstar någon... Min AC är funkar "perfa" oavsätt ECO läge eller inte, tror detta hänger ihop lite med BLUE... dvs när man motorbromsar eller brommsar så passar generatorn, AC och till och med servopumpen(tvärtom). Tycker AC funkar snabbare och bättre i denna 212 än min C180(2005).
AC lampan skall lysa "rött" då är den ON oavsätt ECO eller inte, när ECO lyser i displayen så är fortfarande AC röda lampan tänd.... Beroende på temp ute så behövs ju endast lite AC pump, och tror till och med att dom nyttjar restkyla i "paketet" för att spara "soppa" etc


Return to “W212”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests