Hej
Går i tankarna att köpa mig en w212 amg en 10a eller 11a då det börjar bli riktig bra priser på dom men hur är bilen att köra utan 4 matic ?
någon som har en w212 utan 4 matic och som har kört den på vintern ? snålheten får ju inte bedra vishet om man säger så
4 matic
Re: 4 matic
Du kan ju alltid montera in en riktig diff i klumpen, typ Quaife eller wavetrac och få en riktig 2wd bil.
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: 4 matic
Jovani wrote:Du kan ju alltid montera in en riktig diff i klumpen, typ Quaife eller wavetrac och få en riktig 2wd bil.
Vet inte riktig vad det är men har inga planer på böja meka eller lägga extra pengar på såna modefikationer för att få en riktig 2wd,då kan jag lika väl lägga pengarn på en 4wd
men tack för tipset
Re: 4 matic
Har en S212 RWD och jag har inga problem på vintern, Bor förvisso på västkusten och har inte erfarenhet av riktiga vintrar. Inga som helst problem där jag bor.
Re: 4 matic
Hej, kör sedan oktober 2012 ny E220 Cdi (ingen AMG-kraft) men ändå bra vrid. Kör småvägar till mitt arbete ca 9 mil bort dagligen och ibland får min Merca själv leka snöplog... Inga problem, tar bara lite längre tid. Dubbfritt, snövallar och isgator - Skåne!
Peter
Peter
Maximus79 wrote:Hej
Går i tankarna att köpa mig en w212 amg en 10a eller 11a då det börjar bli riktig bra priser på dom men hur är bilen att köra utan 4 matic ?
någon som har en w212 utan 4 matic och som har kört den på vintern ? snålheten får ju inte bedra vishet om man säger så
Re: 4 matic
Jag har ju haft CLK.CLS och det var väl inga vinterbilar direkt ,sen bor jag lite utanför så jag kommer nog inte chansa
fast dom vintrarna vi har haft på senare tid här i västergötland är väl inget att hetsa upp sig för
fast dom vintrarna vi har haft på senare tid här i västergötland är väl inget att hetsa upp sig för
Re: 4 matic
Hej igen... Tror nog du klarar dig. Lite ägg under pedalen på vintern. (Har själv bott i Mullsjö under 5 år så jag vet hur mycket snö det kan bli i Västergötland, och kyla till det. Dock, väglaget är väldigt skumt här i Skåne... Snö - inga problem, även om inte mina småvägar plogas, is - nästintill hela tiden, 2-3 plusgrader = isgata i Skåne... ABS, Antispinn, Antisladd och ja, allt vad det heter får jobba övertid, resan om 9 mil tar ca 10-12 min extra, men jag kommer alltid fram. Dessutom, fyrhjulsdriften kan luras också... bra driv, bra styrning, inga sladdar, men du ska ju stanna också... bromssträckan är lika lång så länge det är halt. Därför har jag alltid sett fyrhjulsdrift som en falsk trygghet. Bättre då att lampor varnar och leker flipperspel och att baken ger tendenser till kast (som systemen räddar) än att man tror man kan gasa på som vanligt och överraskas av tråkiga inbromsningar.
Bara en egen tanke...
Bästa hälsningar // Peter
Bara en egen tanke...
Bästa hälsningar // Peter
Maximus79 wrote:Jag har ju haft CLK.CLS och det var väl inga vinterbilar direkt ,sen bor jag lite utanför så jag kommer nog inte chansa
fast dom vintrarna vi har haft på senare tid här i västergötland är väl inget att hetsa upp sig för
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 11 guests