fabriksnybil-köp

E-Klassen, tillverkades mellan 2009-2016
SUMO
Expert
Expert
Posts: 773
Joined: Sat 13 Nov, 2004 18:07
Location: Bromma/Sthlm

Re: fabriksnybil-köp

Postby SUMO » Tue 02 Sep, 2014 00:18

Feliks wrote:Det ska väl inte ens vara möjligt att köra slut på batteriet med värmaren... Tycker att bilen borde säga ifrån och slå av värmaren innan det går så långt att batteriet är dött och bilen inte går att starta. Visst skönt med en varm bil men att kunna starta och köra iväg borde prioriteras av elektroniken :mrgreen:


Vet inte hur det fungerar med de senaste årsmodellerna (-12 till -15), men innan dess gick det definitivt att köra slut på det mesta mha värmaren..
GL 350 Bluetec 4-Matic AMG 2015

User avatar
lillflingan
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31

Re: fabriksnybil-köp

Postby lillflingan » Tue 02 Sep, 2014 16:20

SUMO wrote:
Feliks wrote:Det ska väl inte ens vara möjligt att köra slut på batteriet med värmaren... Tycker att bilen borde säga ifrån och slå av värmaren innan det går så långt att batteriet är dött och bilen inte går att starta. Visst skönt med en varm bil men att kunna starta och köra iväg borde prioriteras av elektroniken :mrgreen:


Vet inte hur det fungerar med de senaste årsmodellerna (-12 till -15), men innan dess gick det definitivt att köra slut på det mesta mha värmaren..

Det va så här att värmaren slog av själv o hindrade sista strömmen att förbrukas så att bilen hade nog med Power att starta. Det visste jag redan. Ja menar med ny bil 2014 när man kan bosätta sej i rymdstationen MIR ska det naturligtvis finnas skydd mot såna som mej. Jag kräver det som MB ägare men det som hände den andra gången fick jag inget svar på den där jag alltså ingen ström/spänning hade i batteriet men då föll den andra skyddsmanicken in genom servicetekniker på plats inom 30 min. Han och bilder på den hjälpen kommer inom kort på ny tråd. nu finns det mera bilder/(alla bilder som jag delar på internet) på resan http://imgbox.com/g/0DxVbb5zNv
Stockholm

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: fabriksnybil-köp

Postby Hynboholm » Tue 02 Sep, 2014 18:12

Hynboholm wrote:
Men det är väl ingen husbil du har köpt dig?


:shock: Jo, det var det.

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: fabriksnybil-köp

Postby Feliks » Tue 02 Sep, 2014 20:04

Hynboholm wrote:
Hynboholm wrote:
Men det är väl ingen husbil du har köpt dig?


:shock: Jo, det var det.

Störtsköna bilder haha, typ en värsting Bürstner han spakar runt i :-D Men härligt att bilen används!! Fick själv sova i bilen för någon vecka sedan då jag var iväg och kört lite för länge, men du tar det hela till en helt ny nivå!
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

User avatar
lillflingan
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31

Re: fabriksnybil-köp

Postby lillflingan » Wed 03 Sep, 2014 19:43

tack. Jag gillade verkligen att mysa med familjen o bilen i centrum. Eftersom campingar är det som gäller utomlands och de har allt man behöver tycker jag detta är det coola alternativet o lite av en kontrast i sej, ny MB o tält. Precis som i Holland där man har en joint bakom örat i reserv o så totalnoga med parkeringsbiljetter föreskrifter för bil o väg o kör full fart där det är lagligt men bromsar ner till exakt 130 där det är sänkt till just hundratrettio. Det är så moget också på något vis
Stockholm

yunk55
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 197
Joined: Thu 27 Mar, 2008 03:01
Location: Sundbyberg

Re: fabriksnybil-köp

Postby yunk55 » Thu 04 Sep, 2014 02:59

Feliks wrote:
Störtsköna bilder haha, typ en värsting Bürstner han spakar runt i :-D Men härligt att bilen används!! Fick själv sova i bilen för någon vecka sedan då jag var iväg och kört lite för länge, men du tar det hela till en helt ny nivå!


Det var betydligt vanligare förr att man sov i bilen när man campade.

Nuförtiden så tycks tältandet ha avtagit till förmån för husbil eller husvagn.

User avatar
lillflingan
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31

Re: fabriksnybil-köp

Postby lillflingan » Thu 18 Sep, 2014 19:07

yunk55 wrote:
Feliks wrote:
Störtsköna bilder haha, typ en värsting Bürstner han spakar runt i :-D Men härligt att bilen används!! Fick själv sova i bilen för någon vecka sedan då jag var iväg och kört lite för länge, men du tar det hela till en helt ny nivå!


Det var betydligt vanligare förr att man sov i bilen när man campade.

Nuförtiden så tycks tältandet ha avtagit till förmån för husbil eller husvagn.

Gud va jag längtar tillbaka till tältsemestern. Det va rätt najs och passade mej. Jag vill redan ut igen och tänker nästan ,-hoppas det blir krig eller något som tvingar mej ut på hippinivån igen. Den va så himla ansvarslös och hopplöst inkonsekvent med tidsandan. Jag diggade mannen som i 2 dagar försökte med sin fjärrkontroll (inte samma fjärrkontroll som han joystickade husvagnen med) få in parabolen i rätt läge. Den skötte sin egen inställning med ett gällt ljud och jag som tänkte de va nya som anlänt när jag vaknade kl 22 efter att somnat som jag brukar. Dagen därpå sa han att han skulle göra ett nytt försök med sin manick. Gud va jag älskar att punda på elitnivå. Hoppas det blir sommar snart igen
Stockholm


Return to “W212”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests