fabriksnybil-köp

E-Klassen, tillverkades mellan 2009-2016
yunk55
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 197
Joined: Thu 27 Mar, 2008 03:01
Location: Sundbyberg

Re: fabriksnybil-köp

Postby yunk55 » Thu 28 Aug, 2014 19:43

vic viper wrote:För att någon kletat på flera kilo verkningslös gegga under hela underredet, finns ingen anledning att rostskyddsbehandla en modern bil idag, bluff, båg och bortkastade pengar.


Är innerskärmar också gjorda av aluminium på W212?

Någon större skada kan det väl knappast göra att rostskydda underredet?

Lasse Bender
Expert
Expert
Posts: 591
Joined: Sun 22 Nov, 2009 22:10
Location: Beddingestrand

Re: fabriksnybil-köp

Postby Lasse Bender » Thu 28 Aug, 2014 20:11

vic viper wrote:För att någon kletat på flera kilo verkningslös gegga under hela underredet, finns ingen anledning att rostskyddsbehandla en modern bil idag, bluff, båg och bortkastade pengar.


Jag håller fullständigt med.

User avatar
lillflingan
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31

Re: fabriksnybil-köp

Postby lillflingan » Fri 29 Aug, 2014 10:02

Det är ingen religion man konverterar till så tagga ned alla som orkar tänka positivt. Alla bilar kommer rosta o en rostskyddsbehandling för några middagspengar är bra o tryggheten att veta istället för att torska är bättre än att någon ger dej långnäsa. Det är såå individuellt bland bilar som inte rostbehandlats om det ska gå vägen mot de behandlade. Jag tycker det är mycket annat som just du gör som är irrelevant att betala för än rostskyddsbehandling som är en riktig garanti istället för fabrikantens sk garanti. Ett exempel är ciggaretter men det är en annan fråga i vilken jag inte lägger någon annan värdering än att den är onödig att betala för. Det var väl det som detta med rostskyddsbehandlingen handlade om eller är den också farlig menar du? Gå o rostskyddsbehandla du med. Kolla in mina bilder en gång till om du är osäker på ladda-upp.se
Stockholm

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: fabriksnybil-köp

Postby vic viper » Fri 29 Aug, 2014 12:52

Det är din bil, du gör precis som du vill.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: fabriksnybil-köp

Postby Dieselpower » Fri 29 Aug, 2014 19:42

Hur gör man för att hålla underredet fritt från salt, sand och all annan slit som hamnar där med den där "geggan" på plats?
När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!

User avatar
lillflingan
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31

Re: fabriksnybil-köp

Postby lillflingan » Sat 30 Aug, 2014 19:09

Dieselpower wrote:Hur gör man för att hålla underredet fritt från salt, sand och all annan slit som hamnar där med den där "geggan" på plats?

Jag tillhör dem som inte ligger UNDER bilen så som jag fattat ska behandlingen som du kallar gegga va själva poängen till att jag ska slippa ta bort den. I annat fall måste man ha en rengöringsmanick som via en behållare spolar underredet medan man kör på saltet där o då. Annars biter det sej fast i dåligt skyddade detaljer o andra småskrymslen som blir svårt att i efterhand få saltet bort ifrån. Bättre att som Micke på Märsta rostskyddsbehandling o bilvård demontera allt o på förhand förhindra att saltet når de delarna som även om de sitter bakom skyddsanordningar ändå kan bli drabbade o just därför att det är så mycket skyddsanordningar så blir det svårare att få rent om man inte inför varje underredes tvätt just tar bort dem varje gång. Det är väl mitt korta svar.
Stockholm

User avatar
lillflingan
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31

Re: fabriksnybil-köp

Postby lillflingan » Sun 31 Aug, 2014 12:02

Nu har i alla fall bilen blivit stående på gasperplatz campingen utanför Amsterdam o jag väntar på 24h service. En tekniker ska komma om en timme o se vad det kan vara för fel.
Stockholm

Bullmerca
Guru
Guru
Posts: 2660
Joined: Thu 14 Oct, 2004 22:15
Location: Jönköping

Re: fabriksnybil-köp

Postby Bullmerca » Sun 31 Aug, 2014 18:09

Inget liv i den alls? Reagerade på tidigare när du skrev att du kört dieselvärmaren hela natten! Batteriproblem?
CLS350CDI 4Matic

User avatar
lillflingan
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31

Re: fabriksnybil-köp

Postby lillflingan » Mon 01 Sep, 2014 13:56

Alltså jag fick inte hum om vad som drog batteriet för det va väl det som gav mej alla felmeddelanden o inte något gensvar på bilen. Ja sist då bilen haft värmaren på hela natten blev den svag på batteriet men då gick den igång. Jag vet i alla fall inte varför man inte kan ha dörr öppen o värmaren på o koka lite vatten i en vattenkokare mm. Denna gång blev desperat för precis då vi skulle checka ut o det börjat ösregna startade inte bilen. Den ville inte mer en meddela mej om att allvarliga problem fanns i bilen. serviceteknikern kom på 30 min o allt löste sej på en timme.- WOW att det funkar med detta 24H service
Stockholm

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: fabriksnybil-köp

Postby Hynboholm » Mon 01 Sep, 2014 14:27

lillflingan wrote:Ja sist då bilen haft värmaren på hela natten blev den svag på batteriet men då gick den igång. Jag vet i alla fall inte varför man inte kan ha dörr öppen o värmaren på o koka lite vatten i en vattenkokare mm.


Men det är väl ingen husbil du har köpt dig?
Inte så konstigt att batterikapaciteten sjunker med den typen av användning, tycker iaf jag.

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: fabriksnybil-köp

Postby vic viper » Mon 01 Sep, 2014 16:09

Hynboholm wrote:
lillflingan wrote:Ja sist då bilen haft värmaren på hela natten blev den svag på batteriet men då gick den igång. Jag vet i alla fall inte varför man inte kan ha dörr öppen o värmaren på o koka lite vatten i en vattenkokare mm.


Men det är väl ingen husbil du har köpt dig?
Inte så konstigt att batterikapaciteten sjunker med den typen av användning, tycker iaf jag.




+1
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

SUMO
Expert
Expert
Posts: 773
Joined: Sat 13 Nov, 2004 18:07
Location: Bromma/Sthlm

Re: fabriksnybil-köp

Postby SUMO » Mon 01 Sep, 2014 16:13

Hynboholm wrote:
lillflingan wrote:Ja sist då bilen haft värmaren på hela natten blev den svag på batteriet men då gick den igång. Jag vet i alla fall inte varför man inte kan ha dörr öppen o värmaren på o koka lite vatten i en vattenkokare mm.


Men det är väl ingen husbil du har köpt dig?
Inte så konstigt att batterikapaciteten sjunker med den typen av användning, tycker iaf jag.


Det måste vara ironi från lillflingan? Det fattar väl "vem som helst" att man inte kan stå med värmaren på "hela natten" utan att det får konsekvenser på batteriet? I annat fall kanske en titt i instruktionsboken gör att läget klarnar lite..?
GL 350 Bluetec 4-Matic AMG 2015

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: fabriksnybil-köp

Postby Feliks » Mon 01 Sep, 2014 23:08

SUMO wrote:
Hynboholm wrote:
lillflingan wrote:Ja sist då bilen haft värmaren på hela natten blev den svag på batteriet men då gick den igång. Jag vet i alla fall inte varför man inte kan ha dörr öppen o värmaren på o koka lite vatten i en vattenkokare mm.


Men det är väl ingen husbil du har köpt dig?
Inte så konstigt att batterikapaciteten sjunker med den typen av användning, tycker iaf jag.


Det måste vara ironi från lillflingan? Det fattar väl "vem som helst" att man inte kan stå med värmaren på "hela natten" utan att det får konsekvenser på batteriet? I annat fall kanske en titt i instruktionsboken gör att läget klarnar lite..?

Det ska väl inte ens vara möjligt att köra slut på batteriet med värmaren... Tycker att bilen borde säga ifrån och slå av värmaren innan det går så långt att batteriet är dött och bilen inte går att starta. Visst skönt med en varm bil men att kunna starta och köra iväg borde prioriteras av elektroniken :mrgreen:
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

User avatar
lillflingan
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31

Re: fabriksnybil-köp

Postby lillflingan » Mon 01 Sep, 2014 23:22

Ja ja jag gillar spänning om ni fattar.. jag vill ha allt kräm som finns min fru blir så impad när jag kommer ut ur garderoben o berättar att jag är sån där person som inte fattar mej på batterier. Det blir en defalink gps installation där jag också utöver laddat batteri kan se vart bilen är o hur mycket batterispänning den har. Jag tänkte värmaren va miljöbov men har katalysator dock inte lika bra som bilen men det räcker för min omtanke om tältgrannen om miljön i övrigt skiter jag fullständigt i o håller inte på o fjollar med sopor. Ska husmor o flourtanten i skolan ta över så utan mej i så fall.
Stockholm

User avatar
lillflingan
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31

Re: fabriksnybil-köp

Postby lillflingan » Mon 01 Sep, 2014 23:26

JAG SÅG EN fILM PÅ s k a r m e n O H A d e v ä r M Ar e n p å f em M i n Ut e r D e t v a r a ll t
Stockholm


Return to “W212”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests