E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
- lillflingan
- Prospect
- Posts: 41
- Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31
E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
Nu står mätaren på knappt 500 mil och jag har en förbrukning på 0,62 efter 50 ganska lugna mil. Jag tankade efter 50 körda mil sen senaste tankningen, -kunde helt enkelt inte vänta o räknade sedan ut detta ordentligt. Det blir mitt mål framöver att komma ner under 0,5. Jag tror nämligen att om motorn körts in korrekt så får man en bra förbrukning och jag har verkligen lagt manken till på detta så jag tror jag har spännande info att komma med framöver.
Stockholm
- von_skunck
- Hemmamekare
- Posts: 77
- Joined: Thu 08 Mar, 2012 00:43
- Location: Norrtälje
Re: E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
Är ju ok men låter inte som extremt lågt... Kan ju köra min CGI200(bensin) på 0.65 om jag har medvind, skitnödig, hemlängtan etc. Men börjar du närma dig 0.5 sträcket så tycker jag det är BRA :)
Mvh Lasse
Mvh Lasse
- lillflingan
- Prospect
- Posts: 41
- Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31
Re: E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
von_skunck wrote:Är ju ok men låter inte som extremt lågt... Kan ju köra min CGI200(bensin) på 0.65 om jag har medvind, skitnödig, hemlängtan etc. Men börjar du närma dig 0.5 sträcket så tycker jag det är BRA :)
Mvh Lasse
Watch me
Stockholm
- lillflingan
- Prospect
- Posts: 41
- Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31
Re: E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
Sista 50 milen har gått på 0,59 liter per mil och det är säkerställt med blandad körning
Stockholm
Re: E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
Åkte med en taxichaffis å en kombi av denna modell i måndags i Stockholm..
Bilen hade gått 12´mil sedan i Mars 2014 och det var han och tre kollegor som körde den.
I Taxitrafik i taxistockholm´s regi drar den 0,65L/milen...mätt på kilometer Vs. mängd bränsle som tankas
De är rätt j#$%&a bra i min bok altså!
Bilen hade gått 12´mil sedan i Mars 2014 och det var han och tre kollegor som körde den.
I Taxitrafik i taxistockholm´s regi drar den 0,65L/milen...mätt på kilometer Vs. mängd bränsle som tankas
De är rätt j#$%&a bra i min bok altså!
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
- lillflingan
- Prospect
- Posts: 41
- Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31
Re: E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
Jovani wrote:Åkte med en taxichaffis å en kombi av denna modell i måndags i Stockholm..
Bilen hade gått 12´mil sedan i Mars 2014 och det var han och tre kollegor som körde den.
I Taxitrafik i taxistockholm´s regi drar den 0,65L/milen...mätt på kilometer Vs. mängd bränsle som tankas
De är rätt j#$%&a bra i min bok altså!
ja men om de anger 0,42 i sin simulerade värld så kan man inte ligga så högt i alla fall. Det måste komma ned. Nu har jag nästan kört 550 mil och kanske den inte är inkörd ännu. Om den inte är det måste jag rejsa big time ytterligare. Jag tror inte att en motor mår bra under inkörning under lugna förhållanden så då får jag göra ett köra på igen. Kollar först om den är på väg ner på nästa tanken. Är den det så fortsätter jag så här annars lägger jag om chassit i sport läget o gasar på 300 mil till
Stockholm
Re: E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
lillflingan wrote:Jovani wrote:Åkte med en taxichaffis å en kombi av denna modell i måndags i Stockholm..
Bilen hade gått 12´mil sedan i Mars 2014 och det var han och tre kollegor som körde den.
I Taxitrafik i taxistockholm´s regi drar den 0,65L/milen...mätt på kilometer Vs. mängd bränsle som tankas
De är rätt j#$%&a bra i min bok altså!
ja men om de anger 0,42 i sin simulerade värld så kan man inte ligga så högt i alla fall. Det måste komma ned. Nu har jag nästan kört 550 mil och kanske den inte är inkörd ännu. Om den inte är det måste jag rejsa big time ytterligare. Jag tror inte att en motor mår bra under inkörning under lugna förhållanden så då får jag göra ett köra på igen. Kollar först om den är på väg ner på nästa tanken. Är den det så fortsätter jag så här annars lägger jag om chassit i sport läget o gasar på 300 mil till
Bra tänkt. Min erfarenhet säger också att ju mer hårt inköra bilarna är desto bättre/billigare går dem sedan i framtiden. Med hårt menar jag givetvis inte att man skall missbruka bilen på något sätt, utan bara gasa och använda den som sig bör. Dem som kör in bilen väldigt, väldigt lugnt för att dem är rädda om sin helt nya bil har ofta högre sopparäkningar att vänta framöver.
Sedan, gällande taxin så håller jag med om att det låter högt, men man skall ju samtidigt veta att dem går en hel del i stan med, igång dygnet runt.
Garaget
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
- lillflingan
- Prospect
- Posts: 41
- Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31
Re: E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
Karlie wrote:lillflingan wrote:Jovani wrote:Åkte med en taxichaffis å en kombi av denna modell i måndags i Stockholm..
Bilen hade gått 12´mil sedan i Mars 2014 och det var han och tre kollegor som körde den.
I Taxitrafik i taxistockholm´s regi drar den 0,65L/milen...mätt på kilometer Vs. mängd bränsle som tankas
De är rätt j#$%&a bra i min bok altså!
ja men om de anger 0,42 i sin simulerade värld så kan man inte ligga så högt i alla fall. Det måste komma ned. Nu har jag nästan kört 550 mil och kanske den inte är inkörd ännu. Om den inte är det måste jag rejsa big time ytterligare. Jag tror inte att en motor mår bra under inkörning under lugna förhållanden så då får jag göra ett köra på igen. Kollar först om den är på väg ner på nästa tanken. Är den det så fortsätter jag så här annars lägger jag om chassit i sport läget o gasar på 300 mil till
Bra tänkt. Min erfarenhet säger också att ju mer hårt inköra bilarna är desto bättre/billigare går dem sedan i framtiden. Med hårt menar jag givetvis inte att man skall missbruka bilen på något sätt, utan bara gasa och använda den som sig bör. Dem som kör in bilen väldigt, väldigt lugnt för att dem är rädda om sin helt nya bil har ofta högre sopparäkningar att vänta framöver.
Sedan, gällande taxin så håller jag med om att det låter högt, men man skall ju samtidigt veta att dem går en hel del i stan med, igång dygnet runt.
Dom ska tåla hårda tag. Det är bara bra för bilen att dra ett djupt halsbloss då och då. Jag har precis fått samma gnäll på framstolen vid exakt samma miltal som i A-klassen så nu får hon åka tills hon slutar gnälla. Va jag längtar tillbaka till de riktiga vägarna i de verkliga länderna och brassa på o dona. Den är gjord för att gå i hårt vatten och syns knappt för andra vad hon och jag pysslar med. Klart hon har en liten putmun och stor bak men det går fint ändå i svängarna
Stockholm
- lillflingan
- Prospect
- Posts: 41
- Joined: Mon 14 Jul, 2014 17:31
Re: E300 Bluetec Hybrid bränsledeklaration
nu har jag kört hårt men inte såå himla hårt 0,62 sista tanken och nu känns den ha släppt till för den känns kvickare bara så där. Därför börjar jag nu en normal runda igen med eco-körning för att se om den kryper under 0,59 som jag hade innan denna tok-körning som hade som ändamål att få bilen att känna på detta då det lär va den första och sista ggn jag kör så med kick-down och speeda loss som jag gjorde. I sista AMS-tidningen så finns ett artikel om hur bilfabrikanterna luras mer nu med bränsle-konsumtionen än för 10-15 år sen. Det känns bra att ha en bil som inte diffar så mycket mellan totalhård körning och lugn än den bil som under söndagsåk konsumerar närmare den uppgivna men som drar iväg när man kör som man borde, dvs gasa, köra om och hålla hastigheten på motorvägen...
Stockholm
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests