en varning till er med 220cdi
en varning till er med 220cdi
under motorkåpan i plast, på vänster sida, går en kabelstam. Kåpan skaver i kabelstammen med kortslutning som följd. dåligt monterat från fabrik
Nuvarande mercor:
mb e300td 1995, mb e200 kompressor 2005, mb sprinter 316cdi 4x4 2017, mb 200e sportline 1989, mb 200 1986,
Sålda mercor:
mb 300se -1987(bnl081). 300ce -1988(nbk140), mb 600se - 1993(jxt758), mb 320ce -1993(tfn196,skrotad), mb 560sec(srz412)-1989, mb 220sb(300d)-1964(bew722), mb 200e -1992(gjk727), mb sprinter 313cdi 4x4 2006(xgk352) , mb 220cdi 2011 (jgb822) , mb 300td s124, mb 300d 1983(lml257) , mb e200t 1995(aky142) ,
mb e300td 1995, mb e200 kompressor 2005, mb sprinter 316cdi 4x4 2017, mb 200e sportline 1989, mb 200 1986,
Sålda mercor:
mb 300se -1987(bnl081). 300ce -1988(nbk140), mb 600se - 1993(jxt758), mb 320ce -1993(tfn196,skrotad), mb 560sec(srz412)-1989, mb 220sb(300d)-1964(bew722), mb 200e -1992(gjk727), mb sprinter 313cdi 4x4 2006(xgk352) , mb 220cdi 2011 (jgb822) , mb 300td s124, mb 300d 1983(lml257) , mb e200t 1995(aky142) ,
Re: en varning till er med 220cdi
Varning till Er med W212...
Batteriet i motorrummet hålls fast med en plåtklämma i inre ändan.
2st M8-bultar drar fast klämman. MB har använt korta bultar som endast
har ca 3 mm gänga att gå i, vilket gör att litet för mycket vridmoment
drar sönder dom. (Det var inte jag som gjorde det utan klanten
som monterade motorvärmar med kupéuttaget). Man kan sätta dit
längre bultar, men akta noga så att dom inte tar i ett av aluminiumrören
till AC-systemet som går precis under den främre bulten!!!
Har man dragit sönder bultarna måste man lossa plattan (torx
med lock-tite) och återgänga upp hålen från undersidan.
Tar ca 20 minuter att göra. Dock måste man vänta minst 10 minuter
med att lossa batteriepolerna så att alla system har gått ner
i sleep-mode. Gör man inte det kan det bli problem vid
återuppväckning.
Batteriet i motorrummet hålls fast med en plåtklämma i inre ändan.
2st M8-bultar drar fast klämman. MB har använt korta bultar som endast
har ca 3 mm gänga att gå i, vilket gör att litet för mycket vridmoment
drar sönder dom. (Det var inte jag som gjorde det utan klanten
som monterade motorvärmar med kupéuttaget). Man kan sätta dit
längre bultar, men akta noga så att dom inte tar i ett av aluminiumrören
till AC-systemet som går precis under den främre bulten!!!
Har man dragit sönder bultarna måste man lossa plattan (torx
med lock-tite) och återgänga upp hålen från undersidan.
Tar ca 20 minuter att göra. Dock måste man vänta minst 10 minuter
med att lossa batteriepolerna så att alla system har gått ner
i sleep-mode. Gör man inte det kan det bli problem vid
återuppväckning.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests