Uppdatering av GPS, enklast, billigast och bäst?

E-Klassen, tillverkades mellan 2009-2016
danneking
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 77
Joined: Sat 06 Sep, 2014 14:01

Uppdatering av GPS, enklast, billigast och bäst?

Postby danneking » Mon 14 Sep, 2015 18:57

Fortsätter och ställer en massa frågor här då ni andra verkar ha koll på de mesta :)

Vid service frågade jag om uppdatering till min gps (Becker).
1700kr skulle de kosta för uppdateringen och då skulle dom beställa ett nytt kort. Till den andra gpsen (mins inte va den hette) var de gratis uppdateringar.
Vad ja förstår ska de ju också gå att ladda ner uppdateringar själv, men vad är kostnaden för de och hur krångligt blir de?
Är de nåt annat som uppdateras eller är de bara kartorna, asså om de är nåt annat på kortet mer än just kartor?
Är ju lite störande när man ska någonstans och kärringen i gpsen tjatar om att man ska vända hela tiden, eller när man på kartan är ute och kör i någon sjö eller nåt :) I Stockholm kan de verkligen bli knas när gpsen inte hittar... men 1700 känns ju lite sådär.
E220 cdi -12
A45 AMG -14

jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Re: Uppdatering av GPS, enklast, billigast och bäst?

Postby jale » Sat 03 Oct, 2015 09:32

Har också Becker Map Pilot och det följer ju med en USB kabel så att man ska kunna uppdatera själv genom att ansluta GPS enheten till datorn och koppa upp sig mot Beckers hemsida ... problemet är "bara" att det inte fungerar, har försökt ett flertal ggr men får hela tiden ett error meddelande från Becker ... dåligt tycker jag ... den var ju inte billig precis ... så enklast är nog att be om uppdatering vid service. ( min är nyköpt i februari i år, 2015, hur ofta ska man uppdatera tror ni ? )


Return to “W212”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests