Telefonproblem

E-Klassen, tillverkades mellan 2009-2016
jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Telefonproblem

Postby jale » Fri 11 Mar, 2016 18:34

Hallo !

Har lagt in nedanstående under rubriken "el och elektronik" men jag kopierar in mitt spörsmål även här i W 212 delen så kanske det når ut till fler ...
Är det många som haft dessa problem som jag beskriver nedan ?


Det är något mysko med telefonuppdateringen av kontakter med min nya mobiltel. och bilens system.
Har en W 212 E 220 CDI 2014 års modell med Audio 20 systemet och Bluetooth telefoni.
Har en ny Samsung Galaxy A 3 2016.
Gick utmärkt bra att aktourisera telefonen och bilen och få in mina sparade kontakter, mina sms.

Men : när jag i mobiltelefonen senare lagt till någon ny kontakt och sedan söker på namn i bilens telefonsystem så finns där bara den nya kontakten och inte alla gamla.
Jag har provat "allt möjligt", t.ex. att avaktourisera telefonen och lägga till den igen ... hjälper inte. Ta bort den nya kontakten i bilen och då få meddelandet att telefonboken är tom.
Det enda som hjälpt var att ta bort den nya kontakten i mobiltelefonen och sedan starta om systemet, ny aktourisering etc i bilen för att återfå mina tidigare kontakter.

Ska man inte kunna lägga till nya kontakter i mobiltelefonen och så få in dessa samtidigt som de gamla finns kvar i bilens system så att säga.
Jag har bockat för i bilen att kontakter ska hämtas automatiskt men det verkar inte hjälpa.

Har också lusläst bilens instruktionsbok och gjort som man ska men det funkar inte med att ha kvar de gamla kontakterna när de nya lagts in.
Mysko !

Någon som vet något om detta ?

Vänligen //

User avatar
von_skunck
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 77
Joined: Thu 08 Mar, 2012 00:43
Location: Norrtälje

Re: Telefonproblem

Postby von_skunck » Sun 13 Mar, 2016 23:25

Kör själv en iFåne med sista versionen av iOS på och den fungerar bra. Det kommer väl upp något val när man väljer att synkronisera, har för mig jag brukar välja att synkronisera allt.

jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Re: Telefonproblem

Postby jale » Wed 16 Mar, 2016 18:47

Hej !

Nä, det finns inget som du säger, "kommer väl upp " : "synkronisera allt" ...

Jag använde instruktionerna på denna länk :

http://moba.i.daimler.com/baix/cars/ws2 ... 152988bfc6

Har också ställt in Tal / hörvolym som det ska vara för min Samsung enl. länken: mercedes-benz-mobile.com

Mvh.

User avatar
von_skunck
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 77
Joined: Thu 08 Mar, 2012 00:43
Location: Norrtälje

Re: Telefonproblem

Postby von_skunck » Thu 31 Mar, 2016 21:40

OK, fattar inte hur man visar en bild på detta forum. Tänkte jag kunde visa hur det ser ut I min display...
Jag får en fråga om jag vill "Ersätta All" eller "lägga" till från min mobil I MB displayen.

/Lasse


Return to “W212”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests