Pre Safe Breake ur funktion, utan att ha funktionen..?

E-Klassen, tillverkades mellan 2009-2016
danneking
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 77
Joined: Sat 06 Sep, 2014 14:01

Pre Safe Breake ur funktion, utan att ha funktionen..?

Postby danneking » Thu 22 Sep, 2016 16:40

Igår när jag startade bilen och skulle åka iväg kom en gul text upp i instrumentpanelen.
Det stod något likande som Pre Safe Brake ur funktion. Läs mer i instruktionsboken.
Vad jag förstår så är Pre Safe funktion ett varningssystem som finns i vissa bilar, dock inte i min.
Texten kom upp varje gång jag startade under några timmar men senare på kvällen var de borta.
Blev inte klokare av att bläddra i instruktionsboken så då frågar jag här om någon vet varför jag fick upp det texten?
Vad jag vet har jag ingen Pre Safe funktion i min bil, och om jag haft det bör jag väl ha märkt det tidigare under mina 4 år som ägare? :)
Kan "varningstext" dyka upp på funktioner man inte har, eller har jag något jag inte känner till? :)
E220 cdi -12
A45 AMG -14

jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Re: Pre Safe Breake ur funktion, utan att ha funktionen..?

Postby jale » Fri 23 Sep, 2016 10:46

Har råkat ut för samma sak två ggr på min 2014 års, enl. min instr.bok så varnar det att systemet tillfälligt är satt ur bruk pga t.ex. radiostörningar utifrån. Systemet aktiverar sig själv igen så fort det går.

danneking
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 77
Joined: Sat 06 Sep, 2014 14:01

Re: Pre Safe Breake ur funktion, utan att ha funktionen..?

Postby danneking » Fri 23 Sep, 2016 11:22

jale wrote:Har råkat ut för samma sak två ggr på min 2014 års, enl. min instr.bok så varnar det att systemet tillfälligt är satt ur bruk pga t.ex. radiostörningar utifrån. Systemet aktiverar sig själv igen så fort det går.

Men du har inte heller själva systemet i bilen "vanligtvis"?
Jag blev förvånad att något kunde vara ur funktion som jag inte ens visste att jag hade :)
E220 cdi -12
A45 AMG -14

jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Re: Pre Safe Breake ur funktion, utan att ha funktionen..?

Postby jale » Sun 25 Sep, 2016 19:36

Jo, min bil har det ... mysko är det ...


Return to “W212”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests