har lekage på min 220cdi 2011, runt hela nedersa trågpackningen.
nån som bytt själv nångång?
är så struligt så märkesverkstaden behöver 4,5-12timmar påstår dom..
byta trågpackning motor?
byta trågpackning motor?
Nuvarande mercor:
mb e300td 1995, mb e200 kompressor 2005, mb sprinter 316cdi 4x4 2017, mb 200e sportline 1989, mb 200 1986,
Sålda mercor:
mb 300se -1987(bnl081). 300ce -1988(nbk140), mb 600se - 1993(jxt758), mb 320ce -1993(tfn196,skrotad), mb 560sec(srz412)-1989, mb 220sb(300d)-1964(bew722), mb 200e -1992(gjk727), mb sprinter 313cdi 4x4 2006(xgk352) , mb 220cdi 2011 (jgb822) , mb 300td s124, mb 300d 1983(lml257) , mb e200t 1995(aky142) ,
mb e300td 1995, mb e200 kompressor 2005, mb sprinter 316cdi 4x4 2017, mb 200e sportline 1989, mb 200 1986,
Sålda mercor:
mb 300se -1987(bnl081). 300ce -1988(nbk140), mb 600se - 1993(jxt758), mb 320ce -1993(tfn196,skrotad), mb 560sec(srz412)-1989, mb 220sb(300d)-1964(bew722), mb 200e -1992(gjk727), mb sprinter 313cdi 4x4 2006(xgk352) , mb 220cdi 2011 (jgb822) , mb 300td s124, mb 300d 1983(lml257) , mb e200t 1995(aky142) ,
Re: byta trågpackning motor?
Kan vara möjligt. När jag var platschef på en BMW verkstad så tog det 16 timmar, dvs två arbetsdagar att byta den övre oljetrågspackningen på en med 750 V12 motor då man fick lyfta ner hela framvagnsbryggan för att komma åt och dessutom genom att fråga kunden först om man fick ta upp två hål i svänghjulskåpan så man kom åt de bakre bultarna. Annars var det att plocka ur motorn som gällde och det tog ännu längre tid. Den undre oljetrågspackningen gick på några timmar bara men den var aldrig trasig. Det var alltid den övre då motorblocket var av gjutjärn och oljetråget av aluminium. Det ämdrar storlek olkia av värme och kyla, materialen gned sönder packningen helt enkelt, det är därför man idag ofta använder sig av silicon som är elastiskt.
Det hela var bara en parantes men MB kanske har samma konstruktion och garderar sig..
Det hela var bara en parantes men MB kanske har samma konstruktion och garderar sig..
Re: byta trågpackning motor?
Lite tråkigt att det ska byggas så tjorvigt på en vanlig svensson-merca :(
Nuvarande mercor:
mb e300td 1995, mb e200 kompressor 2005, mb sprinter 316cdi 4x4 2017, mb 200e sportline 1989, mb 200 1986,
Sålda mercor:
mb 300se -1987(bnl081). 300ce -1988(nbk140), mb 600se - 1993(jxt758), mb 320ce -1993(tfn196,skrotad), mb 560sec(srz412)-1989, mb 220sb(300d)-1964(bew722), mb 200e -1992(gjk727), mb sprinter 313cdi 4x4 2006(xgk352) , mb 220cdi 2011 (jgb822) , mb 300td s124, mb 300d 1983(lml257) , mb e200t 1995(aky142) ,
mb e300td 1995, mb e200 kompressor 2005, mb sprinter 316cdi 4x4 2017, mb 200e sportline 1989, mb 200 1986,
Sålda mercor:
mb 300se -1987(bnl081). 300ce -1988(nbk140), mb 600se - 1993(jxt758), mb 320ce -1993(tfn196,skrotad), mb 560sec(srz412)-1989, mb 220sb(300d)-1964(bew722), mb 200e -1992(gjk727), mb sprinter 313cdi 4x4 2006(xgk352) , mb 220cdi 2011 (jgb822) , mb 300td s124, mb 300d 1983(lml257) , mb e200t 1995(aky142) ,
Re: byta trågpackning motor?
Vad är det du säger, Kölis?
Var Baader-Meinhof-Werk så gammaldags att de hade gjutjärnsblock på sin tolva? De om några var ju annars tidiga med foderlösa alublock där man nicasilbehandlat cylinderväggarna. Helt otroligt! (OBS! Jag ifrågasätter inte din sakkunskap, jag är bara förbluffad!)
Mercedes övergick ju till alublock på sina V8or M116 och M117 redan i samband med övergången från W116 till W126...
Var Baader-Meinhof-Werk så gammaldags att de hade gjutjärnsblock på sin tolva? De om några var ju annars tidiga med foderlösa alublock där man nicasilbehandlat cylinderväggarna. Helt otroligt! (OBS! Jag ifrågasätter inte din sakkunskap, jag är bara förbluffad!)
Mercedes övergick ju till alublock på sina V8or M116 och M117 redan i samband med övergången från W116 till W126...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests