köpråd
Re: köpråd
Har en W212 220CDi 2010 i familjen sen ny har gått 15000mil nu, inga problem alls. Stor skillnad från W211
CLS350CDI 4Matic
Re: köpråd
Luftfjädring som är std bak på S212 har sina problem... Bälgar, ledningar, kompressor, ventilblock kan strula.
Klarar sig bra från rost. Men det förekommer, kolla noga på detta område vid "hundbenet" på bakskärmen:
Ganska vanligt med små galvsläpp också, tror att det är mer frekvent på tidigare årsmodeller. Hade iaf flertalet på min S212 2010 liknade det på bilden (den hade då bara gått 7000 mil), men har inget på min 2012 W212
(Går man till MB påstår dom ofta att det är stenskott.. men det kommer underifrån).
Klarar sig bra från rost. Men det förekommer, kolla noga på detta område vid "hundbenet" på bakskärmen:
Ganska vanligt med små galvsläpp också, tror att det är mer frekvent på tidigare årsmodeller. Hade iaf flertalet på min S212 2010 liknade det på bilden (den hade då bara gått 7000 mil), men har inget på min 2012 W212
(Går man till MB påstår dom ofta att det är stenskott.. men det kommer underifrån).
W212 E220CDI AMG -12
Re: köpråd
Tack för svar, är en 2010 jag tittat på. Har tittat på den på nätet bara än så länge, är en sedan som har gått 17k mil.. Nåt annat jag ska titta på? Hur är dom motorerna 220cdi? Växellådorna? Den får dra 2ton med BE så håller det?
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: köpråd
Jag har haft S212 220CDI med 5G-tronic och nu har jag en W212 220CDI med 7G-tronic.
Båda har fungerat fint. Lite lägre varv och skatt med 7 stegat.
Det är 5G i den du funderar på.. brukar inte vara några större problem med dom.
En solenoid som kallas "TCC/PWM Solenoid" 1402770435 blir dock ofta dålig och kan få lådan att hugga och fladra på varvtalet, men den ska vara enkel att byta.
Motorerna är trevliga.. enkelkedja men det brukar inte vara några problem på "normala" miltal
Termostathuset och bränslefilterhuset ska kunna läcka har jag läst, men inget jag har märkt på min (9500mil)
Båda har fungerat fint. Lite lägre varv och skatt med 7 stegat.
Det är 5G i den du funderar på.. brukar inte vara några större problem med dom.
En solenoid som kallas "TCC/PWM Solenoid" 1402770435 blir dock ofta dålig och kan få lådan att hugga och fladra på varvtalet, men den ska vara enkel att byta.
Motorerna är trevliga.. enkelkedja men det brukar inte vara några problem på "normala" miltal
Termostathuset och bränslefilterhuset ska kunna läcka har jag läst, men inget jag har märkt på min (9500mil)
W212 E220CDI AMG -12
Re: köpråd
Bullmerca wrote:Har en W212 220CDi 2010 i familjen sen ny har gått 15000mil nu, inga problem alls. Stor skillnad från W211
vad är den stora skilnaden?
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests