Krocksensor vänster fram

E-Klassen, tillverkades mellan 2009-2016
User avatar
Segis
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 86
Joined: Tue 20 Sep, 2005 09:19
Location: Luleå
Contact:

Krocksensor vänster fram

Postby Segis » Fri 08 Nov, 2019 13:03

Airbag lampan lyser och det kommer upp på displayen på bilen att den har en funktionsstörning.
Kopplar upp datorn och får fram att "krocksensor vänster fram" trasig (Felkod C170).
Jag har bytt denna givare till en ny original och felet kvarstår. Har även testat rycka ut kontakten på dom andra och då får jag upp nya felkoden som jag sedan kan radera när jag kopplat in dom igen.

Har någon haft liknande fel eller kan de vara så att det bara är mercedes som kan ta bort såna felkoder när det varit trasigt pga att det just Airbag det handlar om?
250 000 Zigenare kan inte ha fel, Kör Mercedes.

User avatar
V70tdi
Guru
Guru
Posts: 2829
Joined: Wed 04 Apr, 2007 16:54
Location: Rö / Rimbo
Contact:

Re: Krocksensor vänster fram

Postby V70tdi » Fri 08 Nov, 2019 17:58

Du kan ju radera nya felkoder som du provocerar fram så nog ska du kunna radera den för vänster med om du får den hel igen. Kontrollera kablaget så det är helt och kontakterna hela och rena. Du bör ha liknande värde på höger och vänster sida om du ohm mäter från kontakten vid styrenheten.
Nu vet jag inte om det är så att dom ligger på en bus på nyare bilar eller är dumma enheter som tidigare som går att byta ut rakt av utan inläsning etc.
Mercedes E 270cdi -02
XC90 D5 -08 Image
Chevrolet Suburban Z71 flexifuel -03 Image
Cheva Tahoe -96 Image
Cheva 3500 6.5TD

User avatar
Segis
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 86
Joined: Tue 20 Sep, 2005 09:19
Location: Luleå
Contact:

Re: Krocksensor vänster fram

Postby Segis » Sat 23 Nov, 2019 17:01

Det var ena "piggen" i givaren som gått av och det är åtgärdat och inga felkoder finns kvar men nu blinkar airbag lampan istället och vet f-n inte varför.
250 000 Zigenare kan inte ha fel, Kör Mercedes.


Return to “W212”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests