Ska få bytt båda bälgarna ( Arnott) och även slangar till ventilblocket samt ventilblock.
Min "hjälp" har inte bytt sånt förut...... så lite hjälp( tips) är välkomna.
Är ventilblocket placerat bakom kompressorn?
Behöver man in i datorn för ett sån här operation?
Som sagt... tacksam för all input.
/Anders
Byte bälgar o ventilblock
Byte bälgar o ventilblock
Mest prylar när han dör vinner!
Mercedes 200 CDI T 2013
Lexus GS 300 -05
MB E 220 CDI T -99...avsomnad.
MB 300 SL -91
Porsche 944-83
Mercedes 200 CDI T 2013
Lexus GS 300 -05
MB E 220 CDI T -99...avsomnad.
MB 300 SL -91
Porsche 944-83
Re: Byte bälgar o ventilblock
Ventilblocket sitter straxt ovanför kompressorn på 211, gör det nog på 212 också. Hissa uppbulen och ta av vänster framhjul. Lossa innerskärmen i framkant och vik den bakåt över bromsskivan/oket. Då ser du ventilblocket. Varför ska du byta det?
Re: Byte bälgar o ventilblock
Vet inte om det framgått att jag inte har en airmatic. Vanlig nivåreglering på bakaxeln.
Enligt uppgift ska ventilblocket sitta bakom kompressorn, i närheten av kroken.
Har inte kommit mig för att krypa under än.....
/Anders
Enligt uppgift ska ventilblocket sitta bakom kompressorn, i närheten av kroken.
Har inte kommit mig för att krypa under än.....
/Anders
Mest prylar när han dör vinner!
Mercedes 200 CDI T 2013
Lexus GS 300 -05
MB E 220 CDI T -99...avsomnad.
MB 300 SL -91
Porsche 944-83
Mercedes 200 CDI T 2013
Lexus GS 300 -05
MB E 220 CDI T -99...avsomnad.
MB 300 SL -91
Porsche 944-83
Re: Byte bälgar o ventilblock
Konstaterat att det sitter strax bakom kompressorn.
/Anders
/Anders
Mest prylar när han dör vinner!
Mercedes 200 CDI T 2013
Lexus GS 300 -05
MB E 220 CDI T -99...avsomnad.
MB 300 SL -91
Porsche 944-83
Mercedes 200 CDI T 2013
Lexus GS 300 -05
MB E 220 CDI T -99...avsomnad.
MB 300 SL -91
Porsche 944-83
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests