Golvmattor

SL, modellen som tillverkades mellan 1989-2001
User avatar
Tower
Expert
Expert
Posts: 533
Joined: Sun 28 Sep, 2003 21:46
Location: Södertälje

Re: Golvmattor

Postby Tower » Sat 12 Jun, 2010 16:47

sl60 ///AMG wrote:
EDIT: Följdfråga. Någon som vet var man kan beställa skräddade mattor?

H,
kolla Carambiente, välj M-B till vänster o sen din bilmodell SL 129 - en hel del olika textilkvaliteer och färger att välja på (bl a "Tuft-Velours Mercedes")
/tower
http://www.car-ambiente.com/

/tower

.

User avatar
sl60 ///AMG
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1474
Joined: Mon 14 Apr, 2008 13:29
Location: Väddö, Norrtälje

Re: Golvmattor

Postby sl60 ///AMG » Sun 13 Jun, 2010 14:32

Björne sl wrote:sL60///AMG Köper du tändstiften åxå på MB :?: :?

Jupp! 8)

User avatar
sl60 ///AMG
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1474
Joined: Mon 14 Apr, 2008 13:29
Location: Väddö, Norrtälje

Re: Golvmattor

Postby sl60 ///AMG » Sun 13 Jun, 2010 14:35

Tower wrote:H, kolla Carambiente, välj M-B till vänster o sen din bilmodell SL 129 - en hel del olika textilkvaliteer och färger att välja på (bl a "Tuft-Velours Mercedes") /tower
http://www.car-ambiente.com/
Tack för länken. För min personliga del så är det endast MB orginal som är intressant, men länken kan ju vara intressant för någon annan.
/H

User avatar
SL Jocke
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1216
Joined: Sun 13 Aug, 2006 11:28

Re: Golvmattor

Postby SL Jocke » Sun 13 Jun, 2010 14:41

sl60 ///AMG wrote:
Tower wrote:H, kolla Carambiente, välj M-B till vänster o sen din bilmodell SL 129 - en hel del olika textilkvaliteer och färger att välja på (bl a "Tuft-Velours Mercedes") /tower
http://www.car-ambiente.com/
Tack för länken. För min personliga del så är det endast MB orginal som är intressant, men länken kan ju vara intressant för någon annan.
/H


Frågan både jag och Tower kanske ställer oss då är: Vad menar du här? Att MB ska sy upp ett par just till dig?

Du skrev:

"Hmm, verkar som om man får specialskrädda lite mattor till baksätet. :-( Dessutom skall jag ju ha svarta. Någon som har en bild hur man skall placera MB-loggan?

Hmm, kan bli dyrt det här om man skall köpa de mattor som finns kvar och flytta loggor :roll:

EDIT: Följdfråga. Någon som vet var man kan beställa skräddade mattor?"

Jag tolkade som att det var en sådan länk som Tower postade du sökte, man jag kanske missförstod.
MB 500SL-1991, MB 450SLC-1973, VW Amarok TDI-2012

Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.

User avatar
sl60 ///AMG
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1474
Joined: Mon 14 Apr, 2008 13:29
Location: Väddö, Norrtälje

Re: Golvmattor

Postby sl60 ///AMG » Sun 13 Jun, 2010 15:58

SL Jocke wrote:Frågan både jag och Tower kanske ställer oss då är: Vad menar du här?

Jag har nog uttryckt mig lite onödigt invecklat här. :oops: Vad jag menar är:

* Om det har funnits orginalmattor från MB till baksätet, vill jag ha dessa.

* Om dessa orginalmattor är slutsålda hos MB och tillverkningen har upphört, så kan alternativa lösningar (andra leverantörer) komma i fråga.

* Om orginalmattor aldrig har funnits hos MB, så tänker jag inte skaffa några alternativa mattor.

Problemet just nu är att jag inte vet om det har funnits orginalmattor till baksätet.
/H

Björne sl
Proffs
Proffs
Posts: 222
Joined: Fri 23 Apr, 2010 16:13
Location: Vällingby

Re: Golvmattor

Postby Björne sl » Sun 13 Jun, 2010 16:38

sl60 ///AMG wrote:
Björne sl wrote:sL60///AMG Köper du tändstiften åxå på MB :?: :?

Jupp! 8)



Lycka till med dina inköp :shock:

User avatar
SL Jocke
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1216
Joined: Sun 13 Aug, 2006 11:28

Re: Golvmattor

Postby SL Jocke » Sun 13 Jun, 2010 17:21

sl60 ///AMG wrote:
SL Jocke wrote:Frågan både jag och Tower kanske ställer oss då är: Vad menar du här?

Jag har nog uttryckt mig lite onödigt invecklat här. :oops: Vad jag menar är:

* Om det har funnits orginalmattor från MB till baksätet, vill jag ha dessa.

* Om dessa orginalmattor är slutsålda hos MB och tillverkningen har upphört, så kan alternativa lösningar (andra leverantörer) komma i fråga.

* Om orginalmattor aldrig har funnits hos MB, så tänker jag inte skaffa några alternativa mattor.

Problemet just nu är att jag inte vet om det har funnits orginalmattor till baksätet.
/H


Finns de inte i EPC'n så har det väl aldrig funnits heller tror jag. MB har väl kvar utgångna
artiklar i programmet. Sen har ju MB i Sverige haft leverantörer utanför MB, men jag tror
inte det gäller 129:an i någon större utsträckning pga att det är ju inte direkt många
svensksålda sådana i landet.

Vad det gäller stift och oljor tex så är det ju inte heller MB som tillverkar dessa och de har
ju förekommit olika rekommendationer under olika tidsperioder så det finns ju en del saker
man kan köpa utanför MB utan att synda. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
MB 500SL-1991, MB 450SLC-1973, VW Amarok TDI-2012

Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.

User avatar
sl60 ///AMG
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1474
Joined: Mon 14 Apr, 2008 13:29
Location: Väddö, Norrtälje

Re: Golvmattor

Postby sl60 ///AMG » Sun 13 Jun, 2010 17:29

SL Jocke wrote:Vad det gäller stift och oljor tex så är det ju inte heller MB som tillverkar dessa och de har ju förekommit olika rekommendationer under olika tidsperioder så det finns ju en del saker man kan köpa utanför MB utan att synda. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Du har antagligen rätt, men det känns tryggt med orginal :wink:

Image


Return to “R129”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest