Så här såg det ut ifrån början.
Så jag skaffade en nyare modell som skulle varit en Sportline.
Så det fick bli en Sportline tills slut ändå, jag gillar denna bäst av dessa tre.
Slutligen kom det en kartong ifrån Tyskland.
På plats.
Ett lagom diskret lyft.
Jocke
Då var nya ratten på plats>>>>>>
Då var nya ratten på plats>>>>>>
MB 500SL-1991, MB 450SLC-1973, VW Amarok TDI-2012
Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.
Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
SNYGG!!!!
/Björn
/Björn
MERCEDES 500SL-1991
Mercedes E200 kompressor-2005
Old cars:
Bubbla-68
Capri-70-72
Corvette-71
Mercedes 190-85
Mercedes 190 2.6-87
Escort cab-91
MITSUBISHI GALANT AVANCE 2.5 -2001
BMW E36 316 -1991
BMW E46 318-2000
http://www.avance.pixbox.se
Mercedes E200 kompressor-2005
Old cars:
Bubbla-68
Capri-70-72
Corvette-71
Mercedes 190-85
Mercedes 190 2.6-87
Escort cab-91
MITSUBISHI GALANT AVANCE 2.5 -2001
BMW E36 316 -1991
BMW E46 318-2000
http://www.avance.pixbox.se
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
Köpte du komplett ratt eller var det ett överdrag?
Är sugen på en sportratt till min 210á men har bara hittat överdragen eller vad man nu ska kalla dom?
Är sugen på en sportratt till min 210á men har bara hittat överdragen eller vad man nu ska kalla dom?
-
- Nästan Guru
- Posts: 2195
- Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
Tackar.
Jag köpte en komplett ratt utan airbag på ebay.de.
Jocke
V70tdi wrote:Köpte du komplett ratt eller var det ett överdrag?
Är sugen på en sportratt till min 210á men har bara hittat överdragen eller vad man nu ska kalla dom?
Jag köpte en komplett ratt utan airbag på ebay.de.
Jocke
MB 500SL-1991, MB 450SLC-1973, VW Amarok TDI-2012
Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.
Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
SL Jocke wrote:Tackar.V70tdi wrote:Köpte du komplett ratt eller var det ett överdrag?
Är sugen på en sportratt till min 210á men har bara hittat överdragen eller vad man nu ska kalla dom?
Jag köpte en komplett ratt utan airbag på ebay.de.
Jocke
Kalasfint blev det Har själv sökt en del där till min vagn men inte hittat någon som jag vill ha ännu däremot verkar det finnas några "snap-on" varianter som man trär på originalratten men jag har inte ens brytt mig i att titta djupare på dom då det känns Biltema eller Rattmuff ala Glenning över det hela.
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
Var hittade du sportline ratten MED airbag?
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
Vorre wrote:Var hittade du sportline ratten MED airbag?
Den köpte jag på en bilskrot här i Sverige.
Jocke
MB 500SL-1991, MB 450SLC-1973, VW Amarok TDI-2012
Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.
Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
åfan men alla ja tittat på är utan airbag kanske måste ringa å kolla--
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
Vorre wrote:åf-n men alla ja tittat på är utan airbag kanske måste ringa å kolla--
Prova att kolla runt lite, airbagen är ju ett krav även när man ska ha träratt.
Glöm inte att Sportline ofta är i bilens inredningsfärg så en blå kan se svart ut
Lycka till.
Jocke
MB 500SL-1991, MB 450SLC-1973, VW Amarok TDI-2012
Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.
Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.
- Chris Mbsca
- Site Admin
- Posts: 7236
- Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
- Location: Skärgårdsstad/Sthlm
- Contact:
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
Kanske ska starta en projekt tråd?
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
Snyggt måste jag medge att det är, men rattskrällena du visar är ju samtliga ÄNNU mindre än originalet, och på en så ny Merca är ju redan originalkringlan alldeles på tok för liten för att man skall sitta bekvämt när man kör.......
Ett av de starkare skälen att köra Mercedes var ju alltid att man fick en stor och rejäl ratt, så att man inte blev trött i axlarna.
Bilen är ju alltså bli iofs snygg, men måste bli hemsk att köra med.
Ett av de starkare skälen att köra Mercedes var ju alltid att man fick en stor och rejäl ratt, så att man inte blev trött i axlarna.
Bilen är ju alltså bli iofs snygg, men måste bli hemsk att köra med.
- André MBSCA
- Site Admin
- Posts: 8406
- Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
- Location: Västra Götaland, Alingsås
- Contact:
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
Marie wrote:Snyggt måste jag medge att det är, men rattskrällena du visar är ju samtliga ÄNNU mindre än originalet, och på en så ny Merca är ju redan originalkringlan alldeles på tok för liten för att man skall sitta bekvämt när man kör.......
Ett av de starkare skälen att köra Mercedes var ju alltid att man fick en stor och rejäl ratt, så att man inte blev trött i axlarna.
Bilen är ju alltså bli iofs snygg, men måste bli hemsk att köra med.
Nja, där håller jag inte riktigt med dig Marie...jo, att nya ratten är snyggare naturligtvis!
...men det blir inte hemskt att köra med...det är en SL! ...och en SL blir ALDRIG hemsk att köra med!
Detta med att rattens diameter blir en aning mindre...well, det upplever nog de flesta Män som positivt enär det
medför, att en liten aning mer muskelkraft krävs för att få den superba servon att vrida på ratten!
Och Du vet ju hur vi Män fungerar - vi måste få visa vår MANLIGHET på alla sätt och vis - även bakom ratten!
Sen ÄR det ju mycket enklare för oss Män att få ihop armarna, till den en aning snävare omkretsen på en slik ratt,
än ni välformade och kurviga Quinnor har - eftersom Ni har en aning mer väldimensionerat motstånd mellan armarna i bring-höjd!
___________
Brain in motion!
André MBSCA, Site Admin
__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..............
__________________________________________
Brain in motion!
André MBSCA, Site Admin
__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..............
__________________________________________
Re: Då var nya ratten på plats>>>>>>
Hm, ja, avseende tidigare inlägg.. håller med om att den siste ratten är jättesnygg dock tror jag de andra är mer körvänliga, men så är det ju en så härlig känsla att ratta något snyggt....
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.
Aha!
André MBSCA wrote:Marie wrote:Snyggt måste jag medge att det är, men rattskrällena du visar är ju samtliga ÄNNU mindre än originalet, och på en så ny Merca är ju redan originalkringlan alldeles på tok för liten för att man skall sitta bekvämt när man kör.......
Ett av de starkare skälen att köra Mercedes var ju alltid att man fick en stor och rejäl ratt, så att man inte blev trött i axlarna.
Bilen är ju alltså bli iofs snygg, men måste bli hemsk att köra med.
Nja, där håller jag inte riktigt med dig Marie...jo, att nya ratten är snyggare naturligtvis!
...men det blir inte hemskt att köra med...det är en SL! ...och en SL blir ALDRIG hemsk att köra med!
Detta med att rattens diameter blir en aning mindre...well, det upplever nog de flesta Män som positivt enär det
medför, att en liten aning mer muskelkraft krävs för att få den superba servon att vrida på ratten!
Och Du vet ju hur vi Män fungerar - vi måste få visa vår MANLIGHET på alla sätt och vis - även bakom ratten!
Sen ÄR det ju mycket enklare för oss Män att få ihop armarna, till den en aning snävare omkretsen på en slik ratt,
än ni välformade och kurviga Quinnor har - eftersom Ni har en aning mer väldimensionerat motstånd mellan armarna i bring-höjd!
Hej!
Jaså, det är därför som jag också tycker om och har stora rattar , även i mina bilar...
Tack för den upplysningen!
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 22 guests