Lasse-SL-500 wrote:Lirkat med bilen idag igen, haft loss ratten och kollat multispaken men tycker inte den verkar vara fel. Just nu tycker jag det lutar åt att reläet K26 (001 542 7919) är boven, för det blir hett trots att varken torkare eller blinkers är på.
Är det någon vänlig själ med en SL500 R129 som skulle kunna lossa täckskivan (sitter med fem stjärnskruvar) och känna om relät är varmt på en fungerande bil?
Angående kylarrensning: räcker det med EN burk kylarrensning?? Är inte en burk avpassad för små fyrcylindriga motorer, typ 1800 kubik och sånt? En SL500 har 12-13 liter i kylsystemet -- då kanske man ska köra med två eller kanske tre burkar för att få effekt? Eller är det skadligt?
Det känns som om du saknar en jord någonstans tex till multispaken. Vad det gäller kylarrensning så är den väl
baserad på vattenvolymen och inte motorstorleken. Du kan dubbla mängden utan problem. Har du kollat så att
elfläktarna jobbar som de ska? De kanske har samma jordpunkt som multikontakten? Går tempen ner efter att den
uppnått 110 grader? Kokpunkten är ju 120 grader i ett slutet system, upplever du att bilen koker? Eller kan givaren
spöka ihop med "elfelet"?
f-n nu känner jag att jag har skapat dig mera huvudbry, synd att man är 20 mil ifrån Stockholm. Hade man varit
närmre så kunde det varit en intressant nöt att knäcka.
Jocke