Hej har försökt att söka i forumet utan resultat.
Det gäller en 500SL med M119.960
Motorn startar när den är kall utan problem och går bra. När den senare blir varm så börjar den gå oroligt på tomgången. Motorn går inte att starta när den är varm utan måste svalna. Vad kan detta vara för problem?
Har funderat på följande:
Tändstift, kablar och fördelare
Bränslepump.
Problem med kabelhärvan.
Finns det någon givare som kan spöka?
Någon som vet eller har haft samma problem? Förslag och teorier är med välkomna.
Edit: Rotor fördelare och tändkablar bytta. Problemet är löst.
R129 500SL -90
R129 500SL -90
Last edited by marenen on Sun 09 Jun, 2013 10:18, edited 1 time in total.
Re: R129 500SL -90 med motorproblem
Till 99% är det fördelarlock och rotorer som ska bytas. Min M119 har uppfört sig på exakt samma sätt. Bytte dessa grejer förra veckan och nu går den som en dröm.
CLS350CDI 4Matic
Re: R129 500SL -90 med motorproblem
Bullmerca wrote:Till 99% är det fördelarlock och rotorer som ska bytas. Min M119 har uppfört sig på exakt samma sätt. Bytte dessa grejer förra veckan och nu går den som en dröm.
Det låter bra...
Re: R129 500SL -90 med motorproblem
Kruxet är väl bara att en 500SL från -90 har KE-jetronic och inte LH-jetronic som du förutsätter, Bullmerca.
Förvisso är det samma strulkomponenter i fördelarna, men dessutom tillkommer allt vad KE-jet-Murphy kan hitta på...
Förvisso är det samma strulkomponenter i fördelarna, men dessutom tillkommer allt vad KE-jet-Murphy kan hitta på...
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: R129 500SL -90 med motorproblem
Bränsletrycksregulatorn kan ge alldeles för högt bensintryck.
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
Re: R129 500SL -90 med motorproblem
Lasse-SL-500 wrote:Bränsletrycksregulatorn kan ge alldeles för högt bensintryck.
Okej, ska den ge konstant tryck?
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: R129 500SL -90 med motorproblem
marenen wrote:Lasse-SL-500 wrote:Bränsletrycksregulatorn kan ge alldeles för högt bensintryck.
Okej, ska den ge konstant tryck?
Ja, jag tror det - kring 2 kg per något. Jag hade en SL 500 där regulatorn fått spel, gav mer än det dubbla trycket. Den gick oroligt på tomgång, drack mycket och luktade ibland bensin. Det är tydligen lätt att mäta upp, det var min verkstad som gjorde det.
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
Re: R129 500SL -90 med motorproblem
Efter att ha kört med bilen så har problemet försvunnit och berodde troligt vis på att bilen har stått. Service och genomgång kommer givetvis göras i vinter då bilen (ägaren) väntar på våren.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests